Co by to znamenalo v praxi?
- Žádný vinař by už nemohl zdarma dodat své víno na košt nebo výstavu vín. Vinaři tak totiž přece dělají za účelem propagace svého vína u široké veřejnosti.
- V případě řady koštů zaplatíte vstupné na akci, ale pak už si žádné vzorky vína nekupujete. Takže takový košt je vlastně bezplatným dodáváním vína, majícím za cíl jeho propagaci.
- Pořadatelé koštů by si tak zřejmě museli najímat právníka, aby případ od případu posoudil, jestli v jejich případě dochází k porušování zákona. Po EET a dalších regulacích by to byl další bič na spolky.
- Vinař by vás např. během festivalu otevřených sklepů už nemohl pozvat k sobě do sklípku jen tak na skleničku vína zdarma, protože by tím porušil tento nesmyslný nový paragraf.
- Ilegální by se staly také další bezplatné degustace či ochutnávky, na které vás vinař pozve proto, aby se pochlubil svým vínem a vy si pak od něj koupili nějakou tu sedmičku.
Jestli si stejně jako já myslíte, že je třeba zabránit tomu, aby se něco takového objevilo v připravovaném zákoně o regulaci reklamy, budu rád, když se přidáte k naší petici, kterou můžete podepsat také online, a to ZDE.