ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,22. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

28.07.2018 13:01:55 - Dixi

0.5 promile

Pane senátore, tady ještě máte citát z rozsudku NSS k nárokům na řízení jízdního kola. "Krajský soud v napadeném rozsudku správně odkázal i na judikaturu Nejvyššího soudu, týkající se vyloučení způsobilosti řídit motorové vozidlo v důsledku použití alkoholického nápoje, a k níž navíc dodal, že „je nerozhodné,
zda se jedná o řidiče motorového vozidla nebo kola, neboť takováto osoba není schopna správných a včasných vjemů a pohotových reakcí na situace vznikající v dopravním provozu, jeho duševní schopnost je snížena“;„u řidiče nemotorového vozidla – jízdního kola jsou vyžadovány v zásadě stejné zrakové, příp. sluchové schopnosti jako u řidiče motorového vozidla. Nadto řízení jízdního kola vyžaduje schopnost udržet rovnováhu.“S těmito závěry se Nejvyšší správní soud ztotožňuje... ". Tak když pro cyklisty 0.5, tak řidičům mot.vozidel také. Ať je veselo. No ne?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

29.10.2018 9:40:13 - Ivo Valenta
Dobrý den, není to rozhodně jediná priorita, kterou prosazuji, jedná se o záležitost, která zapadá do mé snahy omezit státní šikanu a bojovat za návrat větší míry svobody a zdravého rozumu. Nejde o veselé řidiče, jde třeba o to, že když už máme na Moravě vinné cyklostezky, tak by cyklisté měli mít možnost dát si alespoň jednu skleničku pro osvěžení, aniž by za rohem stál policista, který je bude hned pokutovat. Nepřijímám teorii, že je třeba na vše zákaz, aby se lidé chovali správně.

Alkohol za volantem je samozřejmě na zcela jinou diskuzi a opět platí, že v některých zemích je povolený limit a nelze tvrdit, že jde o země Východu. Jinak mezi autem a kolem je dost podstatný rozdíl co do potenciální hrozby pro okolí. Zároveň zdůrazňuji, že můj návrh se týká pouze cyklostezek a silnic třetí třídy, kde jsou možná rizika opět snížena s ohledem na míru provozu.

IV