„Milý Petře, první pololetí čtvrtého ročníku máš za sebou, a tak je čas si ujasnit, jak se ti vede.
ČEŠTINA: výborný
Rád mluvíš, používáš rozvité věty a knižní výrazy. Nestydíš se u toho široce gestikulovat.
OBČANSKÁ VÝCHOVA: dobrý
Zapamatoval sis hodně frází o svobodě a demokracii. Často jsou to ale
jen hesla, která nedokážeš použít v praxi. Zdá se, že naučené věty o
hodnotách používáš jako zástěrku ve chvílích, kdy si nevíš rady, nebo
když ti dojdou argumenty.
TĚLESNÁ VÝCHOVA: chvalitebný
O přestávkách zaníceně povídáš spolužákům o fotbale. Nikdo tě ale dosud
hrát neviděl. Prosím, začni si nosit v tašce oblečení na sportování.
Sako a polobotky nejsou vhodné.
MATEMATIKA: nedostatečný
Tady musíš opravdu zabrat. Ani ve čtvrté třídě jsi nepochopil rozdíl
mezi sčítáním a odčítáním. Během závěrečné písemky tohoto pololetí jsi
napsal, že mínus 1190 miliard korun znamená snížení státního dluhu. Také
jsi dosud nepochopil procenta. Napsal jsi, že nesplnění 9/10 vládních
slibů rovná se splnění na 93 procent.
FINANČNÍ GRAMOTNOST: nedostatečný
I když je to pro tebe nový předmět, máš výrazně horší výsledky než
ostatní. Během praktického cvičení sis dal kapesné nikoli do banky s
garantovaným úrokem, ale do kampeličky s nulovým zhodnocením vkladu a s
vazbami na podsvětí.
ZEMĚPIS: dostatečný
Sice dokážeš spolehlivě rozlišovat polokoule na východní a západní, ale
podrobnější geografie ti uniká. Při dotazu na hlavní město České
republiky opakovaně ukazuješ na Brusel.
CHOVÁNÍ: uspokojivé
Také letos sis bohužel vysloužil dvojku z chování za neustálé výmluvy.
Pokaždé, když nedoneseš domácí úkol nebo nezvládneš písemku, snažíš se
to hodit na někoho jiného. Buď si jistý, že tomu už nikdo z učitelského
sboru nevěří.“
Přátelé, nedostatečná znamená opakování ročníku. Musíme si ale položit otázku, jestli v případě Petra F. opravdu chceme, aby něco opakoval nebo ho radši necháme s odřenýma ušima projít.
Projít dveřmi ven ze Strakovy akademie.
Hezký víkend vám všem.