Již jednou výše uvedené koalici neprošel krajským zastupitelstvem návrh na redukci železničních tratí ve Středočeském kraji. Děkoval jsem následně jak vám, občanům našeho kraje, tak starostům všech dotčených obcí, městysů a měst.
Jenomže každá mince má vedle hrany dvě tváře. Připadá mi, že prostě Piráti, STAN a ODS si umanuli ušetřit na omezení železniční dopravy tzv. závratnou sumu 52 mil. Kč ve vztahu k celkovému objemu rozpočtu Středočeského kraje. Nechci tuto sumu nazvat bagatelní, ale nesmyslnou. Chceme-li se řídit více ekologicky, dostávat občany na železnici z přetížených silnic, pak má význam zachování i každé kapilární tratě, jež spojuje nějakou obec, městečko, město s tratí hlavní. Podotýkám, že KSČM se toto podařilo hned v roce 2008, kdy jsme provoz na některých tratích i obnovili.
Nový návrh Rady Středočeského kraje, který mírně modifikuje původní redukci osobní železniční dopravy i s vyčíslenou tzv. úsporou, rozumu moc nepobral, naopak občanům a starostům přidá starosti. Dovolím si jej zde odcitovat:
Přehled tratí, u nichž se předpokládá omezení rozsahu dopravy:
Konec citace z podkladů. Nechť si každý udělá obrázek sám. KSČM i já sám osobně budu vždy hájit zachování provozu na těchto železničních tratích. Zároveň ať si každý udělá obrázek o slibech těch, kteří dnes ve Středočeském kraji rozhodují. Náhrada autobusy, nebo dokonce taxíky je očividným výsměchem.