„Středobodem našeho úsilí v rozvoji infrastruktury je
samozřejmě dostavba silnice R6. Dobudování komunikace bylo zařazeno mezi vládní
priority a přes všechny problémy s výkupy a směnami pozemků po trase věříme, že
se podaří zkrátit dobu kompletní výstavby do roku 2025,“ uvedl hejtman Martin
Havel. Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Kroupa potvrdil, že
se počítá se zahájením stavby dalších tří úseků v příštím roce. Jedná se o část
z Nového Strašecí do Řevničova a obchvaty obcí Řevničov a Lubenec. V případě
zbylých úseků byli vybráni zhotovitelé projektové dokumentace a geologických
průzkumů, pokračuje se v přípravě stavebních akcí.
Hejtman ocenil
příspěvek Státního fondu dopravní infrastruktury na letošní opravy silnic v
regionech. Připomněl však, že finance na opravy silnic II. a III. tříd stále
chybějí. „Podle kvalifikovaného odhadu bychom na kompletní opravy a rekonstrukce
silnic v Karlovarském kraji potřebovali až 8 miliard korun,“ zdůraznil. Podle
ministra Ťoka se příspěvkem pro kraje bude ministerstvo zabývat v lednu příštího
roku, ale částka prý bude nižší než letošních 4, 5 miliardy korun.
O
urychlení stavby obchvatu Drmoulu požádal ministra náměstek hejtmana Jakub
Pánik. „Na výstavbu obchvatu obce Drmoul je přímo navázaný krajský projekt
budování silničního obchvatu Mariánských Lázní, na který chceme čerpat finance z
Integrovaného regionálního operačního programu. Bez zahájení akce v Drmoulu
nemůžeme projekt zrealizovat,“ vysvětlil Jakub Pánik. Z informací zástupců
Ředitelství silnic a dálnic vyplynulo, že by bylo možné začít se stavbou zřejmě
v druhé půli roku 2016.
Dalším tématem jednání byla i možnost obnovy
překladiště v Chebu pro kontejnerovou dopravu po železnici. „Investoři
přicházející do našich průmyslových zón nutně potřebují překladiště k rozvoji
podnikání. Dokonce se vyjádřili v tom smyslu, že pokud by se nepodařilo obnovu
vyřešit do konce příštího roku, museli by uvažovat o přesunu své výroby
například do Polska,“ vysvětlil Jakub Pánik. Hovořilo se také o elektrifikaci
trati z Chebu směrem na Norimberk nebo modernizaci kolejových vozidel na
železniční trati Aš – Selb. „Chtěli bychom rovněž dosáhnout větší podpory
mezinárodních regionálních letišť ze strany ministerstva dopravy. Většinu
investic, ať už jde o výstavbu nové letištní haly nebo hasičské stanice,
financují kraje. Přitom do Karlovarského kraje za rok přijede okolo 800 tisíc
návštěvníků, což je významný počet nejen pro kraj, ale i celorepublikově. Nemalá
část z nich využívá právě karlovarské letiště,“ dodal náměstek hejtmana.