Zábrany mají odradit řidiče, kteří si tudy
zkracovali cestu, porušovali pravidla silničního provozu a nerespektovali
dopravní značky omezující tonáž vozidel.
„Mohutné překážky vymezují šířku cesty tak, aby se tu tahače s návěsem prostě nevytočily a nemohly na most najet. Po mnoha jednáních se ukázalo, že jde o jediné schůdné řešení, jak před pokračující devastací ochránit most, který je v majetku kraje,“ řekl náměstek hejtmana Jakub Pánik.
Trvalo téměř deset měsíců, než dokázal Karlovarský kraj přesvědčit kompetentní úřady, aby s instalací zábran v Šemnici souhlasily. Pokud by kraj nezasáhl, hrozilo další přetěžování mostu a zhoršování jeho technického stavu. To by pravděpodobně dříve či později skončilo vynuceným uzavřením mostu z bezpečnostních důvodů. Obyvatelům obce by kvůli objížďce vznikly velké komplikace. Náměstek hejtmana Jakub Pánik proto vyvolal několik jednání i za účasti dopravní policie, projektantů, silničářů, odborných úředníků i samotných občanů Šemnice, kteří si stěžovali, že jim kamiony rovněž ničí majetek.
Vedení kraje současně apelovalo na společnost Karlovarské minerální vody, aby její smluvní dopravci respektovali dopravní značení a nezkracovali si tudy cestu do stáčírny v Kyselce. Výrobce minerálek reagoval tak, že na problém důrazně upozornil všechny dopravce a v prostorách nakládky v závodě Mattoni v Kyselce umístil informační tabuli se znázorněním zakázané trasy. Zároveň vypracoval ke smlouvám s přepravci smluvní dodatky, podle nichž se firmy vystavují hrozbě finanční sankce za každé porušení zákazu vjezdu. "I přes pokuty ve smlouvách na most vjel týdně nejméně jeden kamion. Bariéry už tomu zabrání a budou chránit majetek občanů a kraje," dodal Jakub Pánik.