ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,25. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

15.02.2011 13:27:00

Cestující autobusy budou v případě zpoždění odškodňováni

Cestující autobusy budou v případě zpoždění odškodňováni

Cestující vlaky si na totéž musí počkat. Evropský parlament totiž dnes čeká konečné hlasování o právech cestujících v autobusové dopravě.

Jednání mezi EP a Radou bylo neobvykle tvrdé a dospělo až do nejzazšího možného stadia, dohadovacího řízení.

"Výslednou podobu nařízení považuji za vyvážený kompromis zajišťující práva cestujících, aniž by přitom představoval přehnanou administrativní zátěž pro dopravce, z nichž většinu tvoří malé a střední podniky", hodnotí  text dohodnutý mezi EP a Radou europoslanec Jan Březina. "Jednoznačným úspěchem je rozšíření působnosti nařízení na veškerou linkovou, vnitrostátní a přeshraniční dopravu, kde je vzdálenost 250 km a více, zatímco Rada prosazovala minimální vzdálenost 500 km. V případě zrušení, zpoždění delšího než 120 minut nebo nadměrného příjmu rezervací bude cestujícím kromě nároku na pokračování v cestě nebo přesměrování do cílového místa určení nebo proplacení ceny jízdenky náležet i náhrada v hodnotě 50 % ceny jízdenky", vypočítává hlavní výhody pro cestující Březina.

Březina v této souvislosti upozorňuje, že i když nařízení o právech cestujících autobusy časově navazuje na již schválené nařízení o právech cestujících vlaky, budou se cestující autobusy moci svých práv v mnoha státech EU včetně ČR domáhat dříve. "Právo cestujících vlaky na vrácení čtvrtiny až poloviny jízdného při zpoždění nad jednu hodinu bohužel zatím v mnoha státech  EU včetně ČR zůstává jen na papíře", kritizuje současný stav Březina a dodává: "I české ministerstvo dopravy v roce 2009 využilo možnosti odložit účinnost evropského nařízení o právech cestujících vlaky o pět let, přičemž jako důvod uvedlo poměrně rozsáhlou stavební činnost na tuzemské železniční síti, kvůli které se vlaky zpožďují. Považuji za nepřijatelné, aby překážky na straně železnice vyústily v nespravedlivý systém dvojích standardů znevýhodňující jednu skupinu cestujících oproti jiné. Vyzývám proto ministerstvo dopravy, aby svůj postoj přehodnotilo a přiznalo cestujícím vlaky jejich práva dříve než v roce 2014", uzavírá Březina.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama