Mezi dopravní priority
našeho kraje patří i jiné stavby, jako například
zkapacitnění silnice I/27 v úseku Most – Litvínov, obchvat
Žiželic a Velemyšlevsi na silnici I/27 či několik významných
staveb na silnici I/13. O žádné z těchto priorit se superkoncepce
nezmiňuje, z čehož lze vyvodit, že kromě D8 a R7 se v Ústeckém
kraji významných dopravních staveb do roku 2025 zřejmě
nedočkáme.
Celá superkoncepce tak na mě působí dojmem,
že se ministerstvo dopravy chystá věnovat pouze několika vybraným
stavbám a zbytek spadne pod stůl. Ale třeba se mýlím a pan
ministr vše dovysvětlí. Docela dobrou příležitost bude mít 17.
února ve Velemíně, kde se právě k dopravní problematice bude
konat setkání s občany a kam je pan ministr také pozván. Řeč
bude jak o dálnici D8, tak i o tom, jak do jejího dostavění
uspokojivě vyřešit situaci na objízdných trasách, kde – dle
výsledků studie Zdravotního ústavu – je v souvislosti s
nedokončenou D8 a nadměrnou dopravou ohrožováno zdraví místních
obyvatel. Zcela určitě bude přítomné zajímat i jaké
kroky pan ministr spolu se svým poradcem panem Patrikem podnikne,
aby případně stanovený pevný termín dostavby nebyl ohrožen
dalšími žalobami ze stran ekologických organizací.
Věřím, že pan ministr pozvání přijme a do Velemína přijede. Řekla bych, že setkání by to mohlo být pro všechny zúčastněné více než zajímavé.