03.10.2012 12:03:26
Na tratích Ústeckého kraje začnou jezdit nové soupravy RegioPanter a RegioShark
Moderní železniční vozidla, elektrickou jednotku RegioPanter a motorovou jednotku RegioShark, dnes v Chomutově slavnostně pokřtili náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek a hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová.
„Nové elektrické a motorové jednotky podstatným způsobem zkvalitní cestování na několika linkách v Ústeckém kraji a výrazným podílem přispějí k modernizaci vozidlového parku. Při výběrovém řízení jsme přihlíželi k požadavkům regionů a jejich zástupců, kteří regionální spoje objednávají. Věřím, že budou s vítěznými vozidly spokojeni stejně jako naši cestující v Ústeckém kraji,“ uvedl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.
„Aby železnice byla pro cestující atraktivní a ti nám neutíkali na již přetížené silnice, musí plnit přání a požadavky například na nová sedadla, prostory s klimatizací, nízkopodlažní nástup, široké dveře, informování rozhlasem, ale i čisté a vybavené toalety. Dnes naše regionální tratě ovládají modernizované vozy „Regionova“. Na páteřní lince z Ústí nad Labem do Lovosic a Roudnice nad Labem se cestující vozí již garantovanými nízkopodlažními klimatizovanými „City Elefanty“. Z Ústí nad Labem do Litoměřic a Štětí jezdí pro změnu soupravy s klimatizovaným řídícím vozem „Sysel“. Toto je však pouze jedna již dosažená etapa zlepšování kvality regionální dopravy v našem kraji. Právě otevíráme pomyslné dveře do další etapy. Jsou to nová vozidla, která posunují kulturu cestování na významných páteřních a regionálních tratích do další vyšší úrovně,“ doplnila hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová.
České dráhy objednaly u Škoda Vagonka, dceřiné firmy největšího českého výrobce kolejové techniky Škoda Transportation celkem 19 vlaků za téměř 2,5 miliardy Kč, z toho 7 souprav je určeno pro linky Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň-Prunéřov a Litvínov – Teplice – Ústí nad Labem. Na jejich financování se podílí také Regionální operační program Severozápad. Cena 7 jednotek je 952 milionů korun, podíl peněz z operačního programu dosahuje u jednoho vozidla až 40 % ceny. Všechny jednotky budou mít České dráhy dispozici v říjnu 2013.
RegioPanter kromě komfortu zvyšuje zároveň i bezpečnost cestujících. Je totiž jedním z prvních vozidel svého typu, které plní přísné crashové normy TSI. „Odstartovali jsme novou, moderní éru cestování na našich železnicích. Zákazník dostává špičkově vybavený a technologicky pokročilý vlak, který výrazně zvýší komfort na regionálních tratích. Předávání probíhá přesně podle harmonogramu, což znamená, že se na »své« RegioPantery mohou v nejbližší době těšit cestující v dalších krajích,“ říká generální ředitel společnosti Škoda Transportation Josef Bernard.
Dalšími novými moderními vozy na regionálních tratích jsou motorové jednotky polského výrobce PESA Bydgoszc. České dráhy objednaly celkem 31 vlaků za téměř 2 miliardy Kč. Jednotka s obchodním označením LINK, dostala v rámci sítě Českých drah označení RegioShark podle přední části soupravy, která připomíná tlamu žraloka. Kromě Ústeckého kraje budou tyto moderní regionální vlaky jezdit ještě v Karlovarském, Plzeňském a Zlínském kraji.
Počet jednotek RegioShark pro Ústecký kraj je 8 v celkové hodnotě 512 993 792 Kč. Jednu jednotku České dráhy pořizují v rámci Regionálního operačního programu Severozápad, a to v projektu Moderní spojení Karlovarského a Ústeckého kraje. Cena motorové jednotky činí 64 milionů Kč, podíl dotace na jednotku dosahuje výše až 40 %. RegioShark bude jezdit na společné lince s Karlovarským krajem Chomutov – Karlovy Vary. Dalších 7 jednotek pořizují České dráhy výhradně z vlastních zdrojů. RegioSharky jsou určené pro tratě Děčínska a všechny jednotky budou k dispozici do konce roku 2013.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout