Ředitel Správy Národního parku České Švýcarsko (SNP ČŠ), do jehož správy skalní masiv spadá, označil situaci za nešťastnou. Místo věcného odstranění hrozby padajících skal se již dva roky vedou spory mezi správcem silnice a národním parkem, v čí kompetenci je řešení stavu.
„Ministerstvo životního prostředí uvolní prostředky na odbourání části skalního bloku, kde je stav havarijní. Příští týden vzejde z výběrového řízení firma, která zakázku provede a havarijní stav by tak měl být odstraněn v průběhu několika týdnů,“ uvedl ředitel Pavel Benda. Podle jeho slov by poté byla zahájena příprava celkové sanace masivu, která bude hrazena z operačního programu Životní prostředí.
„Vítám, že tlak, který v posledních týdnech kraj vyvinul na příslušné úřady, přináší první pozitiva a skála ve Hřensku se konečně dočká sanace,“ komentovala vývoj situace hejtmanka Jana Vaňhová.
Bezpečnostní rada Ústeckého kraje doporučila, aby SNP ČŠ zajistila další nezbytné kroky k zabezpečení skalních masivů proti sesuvu včetně projektové dokumentace kompletní sanace. Krajský úřad bude celou situaci nadále podrobně sledovat.
Ve výstavbě nedokončeného úseku dálnice D8 přes České středohoří nedošlo k výraznějšímu posunu. Členové bezpečnostní rady konstatovali hrozivou situaci na objízdných trasách, kde nadměrnou dopravou zejména trpí obyvatelé dotčených obcí.
„Obracím se na zde přítomné zástupce Ministerstva dopravy ČR a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), aby vyvinuli maximální úsilí pro zajištění dosud chybějících povolení k dostavbě a zasadili se o co nejrychlejší dokončení stavby,“ zdůraznila Jana Vaňhová. Podle vyjádření ŘSD a ministerstva bude v nejbližších dnech doručena na Stavební úřad v Lovosicích žádost o zahájení společného územního a stavebního řízení pro chybějící části v celkové délce 5,5 km ze 16,4 km souhrnné délky úseku přes České středohoří.
„Ústecký kraj a jeho úřad je připraven maximálně pomoci při získání potřebných povolení, pokud to bude třeba, a rovněž při urychlení realizace dostavby,“ dodala hejtmanka Jana Vaňhová.