Jana Vaňhová

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

13.11.2010 14:58:42

Spojení s okolím Drážďan je pro nás důležitým úkolem

Spojení s okolím Drážďan je pro nás důležitým úkolem

Mezi Děčínem a Bad Schandau budou jezdit pravidelně vlaky Desiro.

Na základě podmínek smlouvy s Ústeckým krajem nabídkou České dráhy od platnosti nového jízdního řádu od 12. prosince 2010 více vlaků mezi Děčínem a Bad Schandau. Všechny spoje zajistí nízkopodlažní jednotky Desiro, čímž se výrazně zvýší komfort cestování. Za přítomnosti hejtmanky Ústeckého kraje Jany Vaňhové, náměstka generálního ředitele Českých drah Antonína Blažka, a dalších hostů se dnes uskutečnila prezentační jízda jednotkou Desiro na zmíněné trati.
 
Ústecký kraj se kromě dopravní obslužnosti svého území věnuje i spojení s okolními regiony. „Spojení s částí Saska v okolí Drážďan je pro nás důležitým úkolem, což nám prokazuje celoroční zájem o cesty do Drážďan. Před Vánoci se zájem o cestování do Německa ještě zvyšuje a proto jsme cestujícím připravili kromě nových vozů na této lince ještě jedno předvánoční překvapení,“ uvedla  hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová. O tom se cestující dozví na začátku prosince, kdy bude Ústecký kraj spolu s Českými drahami představovat nový jízdní řád jako celek.

Regionální železniční doprava se v kraji realizuje na základě objednávky  Ústeckého kraje. Nasazení nových vozidel na přeshraniční lince v labském údolí není prospěšné jen pro větší komfort. Cestující budou moci využít výhod nové koncepce jízdního řádu, na které se Ústecký kraj dohodl se sousedním objednatelem VVO (Verkehrsverbund Oberelbe).

Díky vyšší maximální rychlosti a dobré dynamice nových vozidel vlaky projedou trasu o šest minut rychleji, a v Děčíně tak budou zajištěny lepší přípoje. Vlaky budou v obou směrech navazovat na rychlíky z Ústí nad Labem a Prahy i na osobní vlaky z Ústí nad Labem a Mostu. Cestujícím se zkrátí cesta regionálními vlaky z Ústí nad Labem ve směru do Drážďan o půl hodiny.

Náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antoním Blažek vysvětlil: „České dráhy se zavázaly k výrazné modernizaci vozového parku v Ústeckém kraji a činí postupné kroky směřující ke zvýšení kvality cestování. Vyhlásili jsme výběrové řízení na osm moderních motorových jednotek. Rovněž je vyhlášený tendr na sedm úplně nových klimatizovaných a nízkopodlažních pantografů pro páteřní trasu Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň a Ústí nad Labem – Litvínov. V současné době běží lhůta pro zpracování nabídek.“ Do tří až čtyř let tak pořídí České dráhy pro Ústecký kraj nové soupravy v hodnotě více než jedné miliardy korun.

Kromě nových vlaků vyjedou na tratě Ústeckého kraje desítky dalších modernizovaných vozidel, především regionální nízkopodlažní soupravy Regionova. Do roku 2012 se počet Regionov v kraji navýší o dalších 25 dvouvozových jednotek. Žlutozelené soupravy přispěly ke zvýšení úrovně služeb již v uplynulém období a rozšířily počet bezbariérových spojů na území celého kraje v letošním jízdním řádu. Regionovy jsou v provozu jak v severní části regionu, například na tratích z Děčína do České Lípy nebo do Rumburku, tak v jeho jižní části z Mostu do Loun a Rakovníka, z Jirkova a Chomutova do Žatce a Rakovníka nebo mezi Jirkovem, Chomutovem a Kadaní. Na trati Ústí nad Labem – Lovosice – (Praha) a o víkendech také na přibližně polovině spojů mezi Děčínem a Mostem jezdí moderní bezbariérové a klimatizované soupravy CityElefant. Jednotky Desiro, zapůjčené Českými drahami od partnerských Německých drah, pak o víkendech obsluhují spoje ze SRN, které v Česku jezdí mezi Děčínem a Litoměřicemi nebo z Vejprt do Chomutova.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama