Z vlastního rozpočtu to byly např. akce:
- Rekonstrukce mostu přes Labe ve Štětí ve výši 189 mil. Kč
- Rekonstrukce mostů v Pístech a v Chodovlicích ve výši 18 mil. Kč
- Rekonstrukce křižovatky ulic Tovární x Hrbovická x Majakovského v Ústí nad Labem v ceně 40 mil. Kč.
- Nová komunikace u města Chomutova ve výši 600 mil. Kč
- Nová komunikace u města Roudnice nad Labem ve výši 314 mil. Kč
- „Rekonstrukce silnice II/262 Starý Šachov – Děčín“ ve výši 435 mil. Kč a
- „Rekonstrukce silnice II/265 Krásná Lípa - Velký Šenov“ ve výši 211 mil. Kč.
K dosažení optimálního stavu silnic však stále chybí několik miliard Kč, což je v podstatě číslo vnitřní zadluženosti silnic, se kterým kraj převzal síť od státu. Řada již opravených komunikací je soustavně ničena zvyšující se kamionovou dopravou, a to jak narůstající intenzitou dopravy, tak i snahou vyhnout se placení mýta. Bez pomoci cizích zdrojů Ústecký kraj nebude schopen zajistit finančně náročnější akce v potřebném rozsahu. Nemalé finanční prostředky vyžadují také potřebné rekonstrukce mostů, které stárnou a doplácejí na technologické postupy a nedostatečnou kvalitu prováděných prací v čase výstavby.
Přestože kraje opakovaně požadovaly po vládě systémové řešení této problematiky, zatím se vždy o financích pro kraje rozhodovalo až 1. pololetí daného roku. Tento postup krajům nedává žádnou jistotu, ale způsobuje také mnohé problémy s včasným zajištěním přípravy staveb v daném roce včetně nutnosti zajištění veškeré administrativy. Co se týká výše příspěvku z rozpočtu SFDI, ten má bohužel od roku 2018 výrazně sestupnou tendenci, v roce obdržel Ústecký kraj 287 mil. Kč, v roce 2019 to bylo 174 mil. Kč a v roce 2020 je připravena smlouva na 83,5 mil. Kč.
Když přičteme současné problémy s epidemií koronaviru, které budou mít určitě výrazné dopady do ekonomiky, jeví se jako jedna možnost následného rozhýbání ekonomiky i zvýšení financí do investic včetně dopravních. Ústecký kraj by v rámci navyšování financí do dopravní infrastruktury rozhodně přivítal navýšení podílu státu na opravách a rekonstrukcích silnic II. a III. třídy včetně dořešení této problematiky v rámci rozpočtu SFDI.