„S panem ředitelem jsme řešili velké projekty, jako je takzvaná Vysokovská spojka, která umožní rychlejší spojení mezi Prahou, Hradcem Králové a Polskem, nebo zdvoukolejnění tratě Hradec Králové – Jaroměř,“ říká Jiří Dědeček, lídr kandidátky ANO pro krajské volby.
Na veřejnou dopravu poskytuje kraj každoročně miliardu korun, což je pětina celkového rozpočtu. Výsledek však vynaloženým prostředkům příliš neodpovídá. „Například přestup mezi vlakovým a autobusovým spojem občas připomíná ruskou ruletu. Mnohdy se vůbec nedá mluvit o integrované veřejné dopravě,“ myslí si poslanec za hnutí ANO Jiří Mašek.
Další nezbytnou podmínkou pro nalákání obyvatel kraje do vlaků a autobusů je vybavenost vozového parku. „Chceme moderní vlaky, kde je standartem klimatizace a kvalitní Wi-Fi připojení. Cestující si tak budou moct vyřídit mnoho pracovních i osobních záležitostí během cestování. Na to by samozřejmě měla navazovat i digitalizace krajských služeb,“ říká Jaromír Dědeček. Ke komfortu cestování patří i vyšší nástupiště s pevnou hranou, která by měla co nejdříve nahradit i 150 let stará sypaná nástupiště. Ta dělají potíže především seniorům, či matkám s kočárky.
Chceme, aby se pro obyvatele kraje stala veřejná doprava první volbou. Proto nedopustíme její zdražování. Každé zdražení jízdného totiž vede k přesunu cestujících do aut, což je nepřípustné. „Budeme se snažit do krajské integrované dopravy zapojit i jednotlivá MHD, především v Hradci Králové, Jičíně, Trutnově a Kostelci nad Orlicí,“ vypočítává další plány krajský zastupitel Petr Koleta, který je zároveň kandidátem hnutí ANO na radního pro dopravu. K nejbližším plánům patří i zavedení cenově velmi výhodné roční jízdenky na integrovanou dopravu v Královéhradeckém kraji.