Vláda se rozhodla podpořit nákup notebooků, softwaru a dalších technologií pro distanční výuku. Fajn, to je hezký, ale úplně se VYKAŠLALA NA KRAJSKÉ ŠKOLY! Minulý týden ministr školství slavnostně oznámil, že uvolní 1,2 mld Kč., ale pouze pro veřejné základní školy. Na víceletá gymnázia, střední odborné školy a učiliště, prostě nedá nic! Když opomenu, že v sousedním Německu do toho investují zásadně jiné částky, tak ten postup je nelogický a diskriminační. Na víceletých gymnáziích jsou přeci stejně staré děti jako na základních školách a plní tam povinnou školní docházku.
Protože na to bohužel dosud nikdo z vedení kraje nereagoval, vyzýváme za náš tým jihočeské ODS - Občanská demokratická strana ministra školství, aby podmínky pro podporu narovnal. Chceme stejné podmínky pro všechny!
Jestli něco rozhoduje o tom, jak bude za pár let náš kraj vypadat, tak je to úrověň školství. . Proto za ně v našem týmu ručí lidé, kteří mu opravdu rozumí a jsou v něm špičky. Dáša a Tonda. Doc. Dr. Ing. Dagmar Škodová Parmová, děkanka Ekonomické fakulty JČU, a Mgr. Antonín Sekyrka, ředitel gymnázia Česká. Oba říkají, že letos prošlo školství opravdovou revolucí. To, co my musíme běžně dělat ve firmách, abychom rychle fungovali, jako video konference nebo online porady a školení, se najednou stalo součástí životů učitelů i studentů. Pro některé učitele to byla výzva. Jasně, spousta z nich prostě s těmito technologiemi nevyrůstala. A úctu si zaslouží všichni, kteří to zvládli. Taky je ale už jasné, že to budou muset zvládat všichni. Není možné, aby se systém předávání informací lišil školu od školy podle toho, jak který učitel zvládá tyhle technologie.
Tahle doba přinesla i příležitost! Jako každá krize. Stejně jako v každé firmě přinese krize zefektivnění a vylepšení. České školství teď prochází stejnou výzvou. Teď záleží na tom, jak ji zvládneme. A my chceme, abychom na jihu Čech byli vzorem.
Jasně, je důležité vybavit všechny technikou, ale naprostá většina dětí dnes už má chytré telefony, takže myslet si, že stačí jen nakoupit notebooky, které budou za za pár let zastaralé, je naivní. Hlavní je co nejvíc využít potenciál, který moderní technologie mají. Musí být jednotný systém vzdálené výuky a předávání informací. Dnes velmi dobře fungují softwarové platformy pro virtuální výuku od Microsoftu a Google a každá škola si může vybrat. Právě teď je ale doba, kdy by zřizovatelé škol, tedy kraj nebo obec, měli stejně jako ve firmách striktně požadovat, aby se s nimi začalo pracovat víc. V Německu do toho právě teď investují hodně energie a financí. A my to musíme dělat stejně. Vymačkat z toho pro naše jihočeské děti a studenty maximum.
Na virtuálních uložištích se mohou ukládat příkladové hodiny, cvičení ke složitějším školním tématům nebo videa z nějakých praktických pokusů. Ty pak mohou být studentům a rodičům přístupná k doučování nebo doplňování látky. Nebo vybavit třídy kamerami, které by během hodiny zabíraly pouze vyučujícího. To by umožnilo studentům vzdálené sledování aktuálně probíhající výuky. Tohle všechno přináší obrovské výhody a je třeba je využít!
Co je ale hlavní? Na tohle všechno je třeba mít rychlý internet. Všude! Myslím opravdu všude! K čemu jsou nakoupeného notebooky, když se na nich doma studenti nepřipojí ke kvalitnímu internetu. Tohle bude rozhodovat! V tom musí být jižní Čechy nejlepší. A je třeba do toho investovat!
Všichni rádi mluví o vzdělanostní společnosti a sdílení informací. Tak ve školství se právě teď rozhoduje, jestli se opravdu posuneme nebo to budou zas jen řeči. Chce to opravdu systém a manažerské řízení. Konkrétní cíle a jejich plnění. Co nejrychleji. TEĎ!