„Cestující mají v takovém případě nárok na odškodnění podle platné legislativy práv cestujících v letecké dopravě z roku 2004. Podle toho, jak dlouhý měl být jejich let, mohou po letecké společnosti požadovat náhradu škody v rozmezí 250 až 600 euro," uvedla poslankyně Evropského parlamentu Olga Sehnalová.
Tento nárok na odškodnění mohou cestující uplatnit v případech, kdy jsou o zrušení letu informováni méně než 14 dní před plánovaným odletem.
Letecká společnost Ryanair se zavázala, že k odškodnění všem cestujícím přidá i poukaz na slevu 40 euro za jednosměrnou letenku a 80 euro za zpáteční letenku. Aerolinky však odmítají přesměrovat cestující na spoje konkurenčních leteckých dopravců, i když je k tomu vyzývá britský úřad pro civilní letectví.
„Platná právní úprava bohužel nenařizuje dopravcům, aby cestující, kterým nemohou zajistit dopravu vlastními prostředky, přesměrovali na náhradní spoj provozovaný jiným dopravcem. Již v roce 2014 přitom Evropský parlament schválil revizi práv cestujících, ve které dopravcům tuto povinnost ukládá. Revize však od té doby bohužel zůstala zablokována na Radě, kde ji dosud neschválily členské státy," dodala Olga Sehnalová, která dnes k tomuto tématu také vystoupila na plenárním zasedání Evropského parlamentu.