Přijaté nařízení je součástí strategie Evropské komise o jednotném digitálním trhu a má za cíl zajistit transparentnější cenovou politiku, posílit pravomoci regulačních orgánů a zlepšit přehled o cenách.
„Pokud chce dnes někdo poslat balík do nebo z jiného členského státu, může být nemile překvapen, ať již tím, kolik za takovouto službu zaplatí nebo způsobem doručení své zásilky. Informace o cenách a podmínkách doručování jsou, bohužel, často nejasné a neúplné," upozornila na plenárním zasedání Evropského parlamentu poslankyně Olga Sehnalová.
Nařízení umožní, aby spotřebitelé i obchodníci měli jednodušší přehled o cenách a poskytovaných službách za doručování balíků. Budou si tak moci vybrat pro sebe ten nejvhodnější tarif.
„Vyjednavači Evropského parlamentu v čele se sociálně demokratickou zpravodajkou Lucy Anderson během trialogu s Radou dosáhli zlepšení, například pokud jde o transparentnost sazeb pro spotřebitele i podniky či pravomocí regulačních orgánů k posouzení nepřiměřenosti cen. Za úspěch považuji i to, že se nová pravidla budou vztahovat na všechny hlavní hráče v odvětví doručování balíků, včetně nakupování na internetu. Je ovšem důležité mít před sebou i pracovní podmínky lidí, kteří v tomto odvětví pracují. Cenová konkurence nemůže být na jejich úkor," zdůraznila ve svém vystoupení na plénu Olga Sehnalová.
Nová pravidla začnou platit ještě v letošním roce pro všechny v odvětví přeshraničního doručování balíků, a to i v případě, že jde o transakci zrealizovanou přes internetu.