09.02.2019 20:16:00
Hodnocení uživatelů mohou být ovlivněna placenou reklamou
Komentář na facebookovém profilu k nové směrnici EU pro ochranu spotřebitelů
Nakupujete přes internet? Stále více lidí při nákupu spoléhá na recenze
a hodnocení ostatních uživatelů, a přitom netuší, že mohou být
ovlivněny placenou reklamou. To je špatně, z mého pohledu se jedná o
klamání spotřebitele. Pokud se vyhledávač tváří jako objektivní zdroj
informací, musíme mít záruky, že tomu tak skutečně je.
Evropská unie chystá proto přísnější pravidla pro weby, které slibují
ověřená hodnocení e-shopů či restaurací. Mělo by být jasně vidět, zda
jsou recenze a další příspěvky ověřené.
Zpřísnění je součástí směrnice, jejíž návrh jsme v lednu schválili na
Výboru Evropského parlamentu pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů.