Boj proti sociálnímu dumpingu a nedůstojným podmínkám pro výkon povolání v silniční dopravě bohužel stále zůstává jen na úrovni výzev a slibů, a to nejen při vymáhání pravidel samotnými členskými státy, ale bohužel také ze strany Evropské komise. Nová slovinská komisařka pro dopravu Violeta Bulcová během slyšení před poslanci ve Výboru pro dopravu a cestovní ruch boj proti sociálnímu dumpingu ve všech druzích dopravy zdůraznila tolikrát, že by nezaujatý pozorovatel mohl nabýt dojmu, že snad ani není kandidátkou za politickou frakci liberálů.
Nezbývá než doufat, že praxe nebude vypadat podobně, jako u dobíhající Komise a jednoho z jejích posledních návrhů o pravidlech pro hodnocení dobré pověsti silničních dopravců. Podle tohoto návrhu, který má být v rámci tzv. procedury komitologie součástí nařízení 1071/2009 o závazných podmínkách pro výkon povolání podnikatele v silniční dopravě, by totiž sociální dumping a další nekalé praktiky dobrou pověst dopravců, kteří provozují činnost na území Evropské unie, nijak neohrozily. Komise v návrhu zcela rezignovala na potřebu nastavit férové podmínky pro výkon povolání profesionálních řidičů, které by zároveň pomohly zajistit lepší dodržování pravidel řízení a odpočinku, jednoho ze základních předpokladů pro bezpečný provoz nákladních vozidel na evropských silnicích. Chybí také mechanismy pro přeshraniční vymáhání pravidel a potírání nelegální kabotáže. Na tyto zásadní nedostatky jsme spolu s dalšími kolegy ze sociálně demokratické frakce během listopadového jednání výboru důrazně upozornili a jsem ráda, že během hlasování na výboru jsme naši pozici prosadili.