Evropská komise v srpnu zahájila dialog s největšími evropskými autopůjčovnami ve snaze těmto praktikám zabránit. Tři velké autopůjčovny (jmenovitě EUROPCAR, HERTZ a AVIS) se v této souvislosti na konci října zavázaly, že ukončí praktiku automatického přesměrování na jiné stránky podle místa přihlášení zákazníka. Cenové rozdíly se však i přesto budou objevovat. Autopůjčovny se odvolávají na Komisí tolerovaná „objektivní kritéria“.
„Domnívám se, že rozlišovat ceny uvedené na webových stránkách v závislosti na jazykové verzi či místě pobytu spotřebitele je vždy cenovou diskriminační praktikou. Objektivní kritéria, na která odkazuje Komise, nejsou v tomto případě důvodná, a jedná se dle mého názoru o porušení směrnice o službách,“ uvedla ve svém projevu během listopadového plenárního zasedání Evropského parlamentu ve Štrasburku europoslankyně Olga Sehnalová, která v této souvislosti interpelovala Evropskou komisi. Uvedená směrnice totiž výslovně zakazuje diskriminaci spotřebitelů na základě místa bydliště či národnosti.
„Vyzývám proto Evropskou komisi, jmenovitě komisařku Bienkowskou, aby se na tyto praktiky zaměřila. Zejména mě zajímá, co se skrývá pod pojmem objektivní kritéria. Je povinností Komise zabránit jakýmkoliv diskriminačním praktikám vůči spotřebitelům,“ dodala na plénu poslankyně Sehnalová.
Evropská komise plánuje v únoru 2015 představit další možná opatření týkající se trhu s půjčováním automobilů v EU. Do konce letošního roku musí odpovědět Olgy Sehnalové na její interpelaci.
Vystoupení Olgy Sehnalové je možné zhlédnout zde.