„Studenti mohou v rámci vzorového čísla časopisu například hodnotit, jak jsou účastníci internetového obchodování seznámeni s novinkami v občanském zákoníku, nebo třeba sestavit doporučení pro spotřebitele při nakupování on-line,“ upřesňuje europoslankyně, Olga Sehnalová.
Každý studentský soutěžní kolektiv reprezentuje tříčlenná redakční rada a koordinátor z řad dospělých. Vzorový časopis má mít v tištěné podobě formát A4, osm až dvanáct číslovaných stran obsahu a čtyři strany samostatné obálky. Uzávěrka pro soutěžní příspěvky je 16. května 2014.
„Jsem velice ráda, že na novém ročníku soutěže mohu opět spolupracovat. V České republice nám stále chybí spotřebitelské sebevědomí a také znalost vlastních práv, které je třeba budovat již v rámci školního vzdělávání,“ dodává poslankyně, která je současně v Evropském parlamentu členkou Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele.
Pět vyhodnocených soutěžních kolektivů obdrží ceny věnované vyhlašovateli soutěže a třída s největším počtem zaslaných soutěžních časopisů získá rovněž možnost návštěvy zkušebních laboratoří Textilního zkušebního ústavu, s. p. Brno. Každá škola zúčastněná v národním kole soutěže obdrží navíc zdarma předplatné tištěné verze časopisu dTest pro následující školní rok.
Loni se do soutěže přihlásilo dvacet devět časopisů z České republiky. Na prvním místě se umístil soutěžní kolektiv studentů ze Střední odborné školy podnikání a obchodu z Prostějova. Druhé a třetí místo patřilo spotřebitelským časopisům žáků z Obchodní akademie a Hotelové školy Havlíčkův Brod. Vítězný kolektiv se na pozvání paní europoslankyně Sehnalové podíval i na jednání Evropského parlamentu ve Štrasburku.
Zajímá
Vás více? Pravidla soutěže naleznete zde: http://bit.ly/1eEBk5Y