Firmy se navíc nebudou muset registrovat do různých národních systémů, což zefektivní výběr silničních poplatků. Novinku pocítí i sami řidiči autobusů a kamionů, kterým zmizí z čelního skla velké množství nechvalně známých "krabiček", které jim mnohdy komplikují výhled.
„V současné době musejí řidiči k placení silničních poplatků používat několik zařízení, protože uvnitř Evropy existuje celá řada platebních systémů. Díky této dohodě by se tato situace měla brzy začít měnit, protože k placení by měl stačit pouze jeden systém," uvedla europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD), členka vyjednávacího týmu Evropského parlamentu za skupinu sociálních demokratů.
„Odsouhlasená dohoda také zjednoduší přeshraniční výměny informací o vozidlech, která nezaplatila v jiném státě EU silniční poplatek. To umožní státům přeshraničně vymáhat veškeré nezaplacené silniční poplatky, tedy i ty, které nejsou placeny elektronicky. Ztráty za nezaplacené mýtné v EU přitom činí přibližně 300 mil. euro ročně, což jsou peníze, které by se mohly využít právě na zlepšení stavu vozovek,“ dodává europoslankyně Sehnalová.