Poslankyně Sehnalová v reakci na kroky Ryanairu uvedla: „Je jistě dobře, že nejkřiklavější praktiky, které komplikovaly cestujícím život, společnost Ryanair částečně opouští. Podle mého názoru jde i o reakci na soustavný tlak, který vyvíjí EU v oblasti práv cestujících. Evropský parlament například právě projednává revizi nařízení o právech cestujících v letecké dopravě, kde řada změn reaguje právě na některé praktiky nízkonákladových společností.“
Největší nízkonákladový dopravce v Evropě plánuje postupně tolerovat i druhé kabinové zavazadlo o rozměrech 35x20x20 cm, bude snižovat poplatky za opětovné vydání palubní vstupenky na letišti či za předem nenahlášená zavazadla. Zákazníci budou moci i 24 hodin před letem změnit drobné chyby ve svých rezervacích a částečně mají zmizet i hlasité reklamy na palubách letadel. Lety po deváté večer by navíc měly být tiché úplně.
Ryanair je za svůj přístup k zákazníkům dlouhodobě kritizován. Naposledy byl úřady vyšetřován kvůli podezření, že společnost svým pilotům nařizuje létat s co nejmenší zásobou paliva, což vedlo k řadě bezpečnostních incidentů. Předpisy EU přitom dopravcům nařizují vozit takové zásoby paliva, aby se letadlo bylo schopno vypořádat i s mimořádnými situacemi, jako je například odklon na jiné letiště či neočekávaná zpoždění. Dopravce si navíc stále účtuje vysoké poplatky za nadměrná zavazadla či za zapomenutí on-line rezervace. Nevymizely ani obavy z přetěžování pilotů i personálu.
„Problémem u řady společností je také netransparentní cenová politika, skryté dodatečné poplatky či nedostatečná informovanost cestujících o jejich základních právech. Dlouhodobě bojuji i proti dvojí cenové politice. Není přijatelné, aby se stále objevovaly případy, kdy ta samá letenka s tou samou leteckou společností stojí v každé členské zemi Evropské unie jinak. Je to neférové vůči spotřebitelům a při takové praxi nelze hovořit o společném evropském trhu leteckých služeb,“ uvedla dále Sehnalová.
Revize nařízení, kterou v současné době projednává Evropský parlament, se dále věnuje například právu cestujících na odškodnění v případě platební neschopnosti dopravce, zabránění zneužívání „mimořádných okolností“ a zákazu politiky „no show“. Na plenárním zasedání se hlasování očekává v první polovině roku 2014. Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE