Obsahem přijaté zprávy jsou návrhy na zlepšení bezpečnosti vozidel, zejména pak na systémy aktivní a pasivní bezpečnosti vozidel. Parlament podpořil instalaci automatického nouzového brzdění, inteligentní přizpůsobování rychlosti jízdy či asistenci při udržování vozidla v jízdním pruhu. Pro oblast pasivní bezpečnosti poslanci schválili standardizaci rozhraní alkoholových imobilizérů, sledování tlaku v pneumatikách nebo signalizaci nouzového brzdění.
Zpráva také doporučuje zavedení několika dalších bezpečnostních opatření pro nákladní vozidla. Podporuje například změnu designu přední a zadní částí vozidla, to znamená zlepšení přímého výhledu či ochranu proti jejich podjetí zezadu.
„Do výsledného textu zprávy se mi podařilo prosadit několik pozměňovacích návrhů, které kladou důraz zejména na zlepšení bezpečnosti chodců nebo cyklistů. Doufám, že některé návrhy z této zprávy Komise také zohlední v připravovaném legislativním návrhu,“ dodala Olga Sehnalová, poslankyně Evropského parlamentu.