Na konferenci vystoupil se svou přednáškou také primář havlíčkobrodské nemocnice a poslanec KDU-ČSL Vít Kaňkovský k tématu řešení stížností v nemocnicích a prevence chyb v poskytování zdravotní péče i komunikačních pochybení. Ve svém sdělení zdůraznil zejména obrovskou roli kvalitní a empatické komunikace mezi zdravotníky a pacienty i mezi zdravotníky a příbuznými pacientů.
Jako letitý ombudsman havlíčkobrodské nemocnice i jako bývalý ředitel nemocnice, která se musela v nedávné minulosti vypořádat s následky řádění heparinového vraha k tomu říká: „Dlouhodobě se snažíme stížnostem v nemocnici předcházet, ale samozřejmě každoročně nějaký, naštěstí ne velký, počet stížností řešíme. Ukazuje se, že kromě opravdu kvalitní zdravotní péče pacienti právem očekávají od zdravotníků pochopení a empatickou komunikaci. Jsem přesvědčen, že pokud zdravotníci s pacienty a jejich příbuznými komunikují pravidelně a s pochopením, pak je riziko podání stížnosti výrazně nižší.“
Na konferenci vystoupili kromě zástupců nemocnic a zdravotních expertů i zástupci Ministerstva zdravotnictví, Všeobecné zdravotní pojišťovny, ředitel ÚZIS prof. Dušek, ředitel Spojené akreditační komise David Marx a další.
Ukazuje se, že problematika bezpečí zdravotní péče je i po pandemii COVID-19 velmi živá a konference přinesla řadu konkrétních podnětů, jak v nemocnicích dále zlepšovat prostředí pro pacienty, zdravotní péči i komunikaci.