Poslanec Vít Kaňkovský působí v havlíčkobrodské nemocnici jako ortoped, osobně si tedy mohl v praxi vyzkoušet vystavení e-receptu. „Heslo zaslané ze SÚKLu v písemné podobě bylo u jednoho znaku nečitelné. Okamžitě jsme kontaktovali SÚKL, tedy jeho telefonickou linku, na které při opakovaných pokusech nikdo nereagoval, proto jsme kontaktovali pracovníky SÚKL e-mailem. Odezva přišla za více než 14 dní,“ upozornil Vít Kaňkovský na nepřipravenost ze strany SÚKLu.
I ostatní lékaři, ale také zdravotnická zařízení zaznamenali problémy. „Komunikace s centrálním úložištěm vykazuje výpadky, což vede při vystavení e-receptu ke zpomalení chodu ambulancí,“ uvedl Vít Kaňkovský a doplnil, že se toto týká i zpomalení chodu výdaje léčivých přípravků v lékárnách. „Jsme pro elektronizaci ve zdravotnictví, ale takové, která si klade za cíl zlepšení péče o pacienty a zjednodušení práce zdravotníků,“ upozornil Kaňkovský.
Poslanec Vít Kaňkovský je proto přesvědčen, že Česká republika zatím není komplexně připravena na povinnou e-preskripci a domnívá se, že plné otestování současného systému přijde až ve chvíli, kdy bude realizováno více než 90 % receptů elektronicky. „Až tehdy dojde ke skutečnému prověření jak komunikace s centrálním úložištěm, tak při vydávání léčivých přípravků v lékárnách,“ domnívá se Kaňkovský.
„Dovoluji si proto apelovat na pana ministra zdravotnictví, aby skutečně napnul veškeré síly k tomu, aby legislativní změny, ale i technická příprava nutná k realizaci lékového záznamu a všeobecného přístupu lékařů k němu, jakož i odstranění technických potíží se skutečně do konce roku 2018 stihly. Jinak se na konci roku 2018 dostaneme do podobné situace, v jaké jsme se ocitli na konci roku minulého,“ vyjádřil své obavy poslanec Kaňkovský.