Dopravní situace v centru Prahy je totiž neudržitelná. Stále častěji se nám stává, že tu auta blokují tramvaje, které pak nabírají nemalá zpoždění. Přitom tramvaje tudy převezou daleko více lidí (přes Karmelitskou ulici projede v tramvajích 50 900 cestujících denně oproti 15 981 cestujícím v automobilech). K preferenci prostorově úsporné veřejné dopravy se navíc naše koalice zavázala v koaliční smlouvě.
Co se týče dopravních dopadů případného zpoplatnění vjezdu, žádná apokalypsa by nenastala. To není jen můj názor, ale potvrzují to data z předchozích uzavírek i názory odborníků (třeba dopravního experta Petra Kumpošta z ČVUT nebo dopravního urbanisty Tomáše Cacha). Obzvlášť v okolí Malé Strany už totiž pohodlné objízdné trasy existují. Je to Strahovský tunel nebo tunelový komplex Blanka. Vždyť právě k odklonění tranzitní dopravy tyto stavby vznikly.
Je načase udělat to, o čem se tady už dvacet let bavíme. Přiblížit podobu dopravy v centru Prahy moderním západním městům!