MUDr. Zdeněk Hřib

  • Piráti
  • Hlavní město Praha
  • 1. nám. primátora hl. m. Prahy
Ústecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Jihočeský kraj Vysočina Pardubický kraj Jihomoravský kraj Zlínský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Praha
Geomapa
Česká republika
-2,50
muži 83%
ženy 16%
18+ 1%
26+ 2%
38+ 10%
50+ 85%

Průměrná známka je -2,5. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

06.10.2020 11:30:00

Praha otestuje inovativní technologie u dopravního značení

Praha otestuje inovativní technologie u dopravního značení

Pražští radní na pondělním jednání schválili projektový záměr s názvem Testování inovativní technologie pro správu dopravního značení. Realizací je pověřena městská společnost Operátor ICT, a. s., (OICT).

Cílem projektu je otestování IoT technologie, která poskytne například informace o GPS pozici nebo změně polohy oproti výchozímu stavu u již používaných nebo nově instalovaných dopravních značek.

Další výhodou této technologie je otestování inteligentní značky s proměnným displejem dodatkové tabulky s možností vzdáleného nastavení. Získané informace budou zobrazeny primárním uživatelům, kterými jsou městské společnosti Pražské služby, a. s., (PS) a Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., (TSK). Současně budou integrovány a zobrazeny vhodným způsobem i v datové platformě hl. m. Prahy Golemio.

„V průběhu jarní a podzimní údržby zaměstnanci Pražských služeb instalují mobilní dopravní značení, které upozorňuje na zákaz zastavení v termínu čištění na dodatkové tabulce. Pravidelně, každý den sedm dní před zahájením čištění, pak kontrolují, jestli je mobilní značení na správném místě a je dobře viditelné, aby občané věděli o plánovaném čištění s dostatečným předstihem,“ vysvětlil primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib s tím, že celkový roční nájezd všech vozidel, která tyto kontroly v rámci blokového čištění ulic provádějí, je téměř 56,5 tisíce km.

Kontrola by se podle jeho slov nově prováděla pouze u dopravního značení, u kterého senzor zašle informaci o změně stavu od původního/instalovaného, tedy např. při otočení, vychýlení vlivem větru, vandalismu nebo přemístění z jiného důvodu. Celkový nájezd v rámci kontrol by se tak mohl dle odhadů snížit o 70 – 80 procent. Mělo by také dojít k výrazné časové úspoře zaměstnanců pověřených kontrolou. Celková finanční úspora je odhadována na 1 milion korun ročně při předpokládané životnosti technologie minimálně pět let.

„Tato technologie bude otestována i v jiných případech instalace mobilního dopravního značení, například u neplánovaných uzavírek a dopravních omezeních na území Prahy vlivem havárie. Informace o těchto neplánovaných uzavírkách a omezeních by následně mohla být dostupná pro řidiče prostřednictvím mobilních aplikací,“ dodal generální ředitel OICT Michal Fišer.

Podle vyjádření TSK se také v současné době velmi obtížně zjišťuje chybějící nebo poškozené dopravní značení. To může výrazně snížit bezpečnost, informovanost a plynulost provozu na pozemních komunikacích.

„Na území metropole jsou přitom místa, kde k poškození nebo ztrátě dopravního značení dochází pravidelně, ať už kvůli vandalství, nebo například poškozením nákladním autem. I v těchto případech může tato technologie přispět k zefektivnění procesů, zvýšení bezpečnosti a informovanosti a generování finančních a ekonomických úspor,“ upřesnil místopředseda představenstva OICT Matej Šandor.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama