Přestože zvýhodnění nízkoemisních vozidel je potřebné s ohledem na jejich příznivý dopad na životní prostředí, je třeba zvolit tu správnou formu, aby takovým zvýhodněním nedocházelo k omezení parkovacích míst pro rezidenty.
„Modré zóny jsou primárně určeny rezidentům. Naopak fialové jsou pro vozy návštěvníků, tedy těch, kteří se po městě pohybují nepoměrně více. U těch dává smysl zvýhodnit elektromobily. U aut, která většinu času stojí na místě, je totiž vcelku jedno, jaký mají pohon, zatímco u těch, která se ve městě hodně pohybují, dává naopak smysl bezemisní pohon zvýhodnit,“ dodává Zdeněk Hřib.
Praha bude dále podporovat elektromobilitu i dalšími cestami, a to zejména prostřednictvím investic do rozvoje dobíjecí infrastruktury. Cílem je totiž její zpřístupnění všem, aby nezůstala pouze výsadou pro lidi s vlastní garáží. Hlavní město také aktuálně získalo dotaci z Evropské unie na projekt výstavby až 1 500 dobíjecích stanic ve veřejném prostoru. V připravované reformě zón placeného státní by pak také měly mít elektromobily vyhrazená místa se zvláštním režimem u elektronabíječek.