Důvodem, proč se město rozhodlo zrušit například softwarové zakázky na Informační systém krizového managementu i na Podporu vybraných modulů informačního systému za více než 57 milionů korun, bylo, že funkce navrhovaných systémů již byly zajištěny rozvojem již existujícího softwaru.
Město ušetřilo také na Centrálním systému elektronického ověřování dokumentů dle nařízení eIDAS týkajícího se elektronických podpisů. Ukázalo se, že zakázka plně nevyhovovala z hlediska řešení, a nezohledňovala využití již existujících komponent ve vlastnictví města a městské společnosti Operátora ICT a magistrátu. V současnosti se proto připravuje nové řešení, jehož cena nepřesáhne 28 milionů korun. Celková úspora se tedy v tomto případě vyšplhá na 20 milionů korun.
V současnosti také vzniká nový městský portál ve spolupráci s Ministerstvem vnitra ČR, které zdarma poskytlo zdrojové kódy a dokumentaci k Portálu občana. Podklady od ministerstva výrazně urychlí práci a první digitální služby budou spuštěny již během ledna. Začne se s dopravněsprávní agendou a bude se pokračovat až do chvíle, kdy bude možné všechny agendy vyřizovat digitálně. Celkové řešení portálu bude plně odpovídat současným požadavkům na UX (User Experience). Odhad je, že náklady nepřevýší částku 25 milionů korun, přičemž původně mělo město za nový Portál Pražana zaplatit až 65 milionů korun. Původní zakázku se město rozhodlo zrušit zejména kvůli nedostatečné specifikaci požadavků na funkcionalitu a obsah.
Stav prověřených projektů
Zrušeno:
-
Zajištění základní a rozšířené podpory pro technologie pro zabezpečení perimetru sítě MHMP
9.400.000 Kč
zrušeno, je řešeno v rámci dodávky nových síťových komponent (v podstatě to bylo duplicitní). -
Informační systém krizového managementu (ISKM) a základní podpora po dobu 4 let
47.600.000 Kč
zrušeno, neodpovídalo požadavkům věcného garanta -
Podpora vybraných modulů informačního systému (ISKŘ) na dobu 18 měsíců a jejich rozvoj
6.792.500 Kč
zrušeno, probíhá útlum a zakonzervování původních systémů krizového řízení. -
Vývoj aplikací pro intranet MHMP, technická podpora, migrace
19.800.000 Kč
zrušeno. Bude řešeno na základě nového business zadání na intranet, a nové koncepce řešení. -
Centrální systém elektronického ověřování dokumentů dle nařízení EIDAS
47.992.000 Kč
zrušeno. Zakázka nevhodně zadána. V současné době dílčí funkční celky svěřeny do gesce OICT, postupný náběh služeb vůči městským částem, intenzivní zapojení vlastních zdrojů. Očekávaná úspora 20 mil. Kč.
Celkem: 103.592.500 Kč
Pozastaveno
-
Vývoj aplikace podporující procesy BCM a její technická podpora
5.900.000 Kč
pozastaveno. Nejprve musí být vyřešena samotná koncepce a procesy BCM a pak až nakupovat SW na jejich podporu. -
Migrace internetového portálu hl. m. Prahy
19.266.000 Kč
pozastaveno. Mění se rozsah požadavků – buď bude přeuspořádání scope zakázky, nebo úplné zrušení. Budeme řešit v koncepci webových aplikací včetně akčního plánu. -
Zajištění služeb implementace bezpečné výměny dat
17.713.000 Kč
pozastaveno. Musíme řešit ve vztahu k celkové koncepci ICT
Upraveno
-
Informační systém finanční podpory hlavního města Prahy (granty)
16.390.000Kč
upraveno pro omezení vendor-lock-in. -
Napojení jednotlivých částí IS GINIS Enterprice+na centrální systém IDM
19.202.197 Kč
zakázka běží, ale je nutné koordinovat postup s městskými částmi pomocí nově ustanovených orgánů celoměstské koncepce a zajistit jednotný přístup. -
Pořízení licencí k softwarovým produktům Microsoft
47.863.401 Kč
zrušeno, nakoupeny místo toho licence M365 cena obdobná s širším záběrem licenčního krytí (využití až na 5 ks zařízení, licence Sharepoint, které mohou využity v rámci DMS řešení, atd.)