Abych vám to přiblížil. Existuje stupnice, podle které se posuzuje kondice mostů. Má sedm kategorií - čím vyšší číslo, tím horší. Pokud je most v kategorii 5-7, už je to problém. A teď si představte, že v těchto nevyhovujících kategoriích byla téměř pětina všech mostů v Praze!
V minulých dekádách se totiž kladl důraz akorát na přestřihávání pásek. Údržba se fotí blbě na PR, a tak to nikdo neřešil. Není divu, že se muselo něco stát. A taky že stalo. V prosinci 2017 spadla tehdejšímu vedení města Trojská lávka. Zranili se při tom čtyři lidé, dva těžce.
Věděli jsme, že se s tím musí okamžitě začít něco dělat. Proto jedna z prvních věcí, kterou náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (PRAHA SOBĚ) udělal, bylo posílení týmu mostařů. A pak zahájení důkladné diagnostiky mostů a příprav na jejich rekonstrukci.
Samozřejmě jsme také obnovili spadlou Trojskou lávku s důrazem na její bezpečnost. Nyní už má lepší konstrukci a lávku neustále sledují nejmodernější čidla. Na rozdíl od předchozího období "vlády odborníků" už ta čidla skutečně měří to, co mají, takže víme, co se s lávkou děje. A zařídili jsme také reálné odškodnění lidí, kteří se při pádu lávky zranili. Ani takhle lidsky důležitý krok totiž vedení města z řad ANO nebylo schopné zajistit.
Dáváme ale do pořádku i další mosty. Opravujeme Barrandovský most. Most Legií, Čechův a Hlávkův most procházejí podrobnou diagnostikou. Navíc Hlávkův most teď předlážďujeme, aby se přes něj dalo jezdit a člověk si nemusel připadat jako na tankodromu. U lávky Holka je vybrán zhotovitel, u Libeňského mostu soutěžíme zhotovitele a u Dvoreckého mostu máme odsouhlasenou veřejnou zakázku na výběr zhotovitele.
Pan premiér ve své volební kampani často říká, ať se lidé podívají, jak Piráti vládnou v Praze. Já si stojím za tím, že se nemáme za co stydět. A ať si pan premiér připomene, jaká katastrofa to byla, když tu vládlo jeho hnutí ANO. Dost podobná, jako když teď řídí stát.