MVDr. Stanislav Mišák

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,06. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

25.04.2010 19:07:00

Mýtné ještě není uzavřeno

Mýtné ještě není uzavřeno

Hejtmani diskutovali o dopravě i možném zavedení mýtného

KROMĚŘÍŽ – Financování a nastavení koncepce dálniční sítě i sítě rychlostních komunikací, problematika možného zavedení mýtného na silnicích II. a III. tříd i dopracování a sjednocení připomínek zákona o krizovém řízení, tím vším se zabývali hejtmani v rámci dvoudenního 13. zasedání Rady Asociace krajů ČR v Kroměříži.

Při jednání novely zákona o krizovém řízení hejtmani v reakci na středeční jednání s premiérem Fišerem a ministry, sdělili svá stanoviska týkající se vyvážení zodpovědnosti hejtmanů a jejich pravomocí zabezpečit úkoly, které z této zodpovědnosti vyplývají. „V této věci by mělo dojít k dohodě a novela tohoto zákona by měla být po nalezení shody předložena k projednání v Parlamentu ČR,“ přiblížil hejtman Zlínského kraje Stanislav Mišák.

V rámci projednávání otázek dopravy byl spolu se svým týmem spolupracovníků přítomen jednání Rady Asociace krajů ČR i ministr dopravy Gustav Slamečka. Pracovní jednání bylo zejména o koncepci ministerstva dopravy ohledně rychlostních komunikací, dálnic, modelů financování a krátce byla zmíněna také železniční doprava. „Tato záležitost nebyla na dnešním jednání uzavřena, nechali jsme si vše vysvětlit, přednést, okomentovat a v průběhu jednání jsme se také k problematice dopravy v našich krajích vyjadřovali. Vzali jsme si čas na zaslání připomínek, protože jde o mnoho důležitých informací, spoustu čísel i grafů, je potřebné se s tímto materiálem detailněji seznámit a teprve poté formulovat jasná stanoviska,“ dodal Stanislav Mišák.

Diskutovalo se také o možném zavedení mýtného na silnicích II. a III. tříd. Meritem věci je rostoucí zatěžování těchto silnic kamionovou dopravou, poté co bylo zavedeno mýtné na dálnicích a rychlostních komunikacích. Mnohdy je to také o tom, že řidiči kamionové dopravy zvolí, prostřednictvím satelitní navigace umístěné ve svých vozidlech, právě cestu po krajských silnicích II. a III. tříd, čímž si krátí cestu k cíli. Přitom se přepravují třeba po silnících, na jejichž rekonstrukci kraje za několik let vynaložily stovky milionů korun a kamionová doprava tyto silnice doslova ničí.

„Každopádně o zavedení mýtného na silnících II. a III. tříd je potřeba pokračovat v dalších diskusích, seznámit se s konkrétními možnostmi fungování celého systému, provozními modely, včetně financování nákladů a rozdělení příjmů. Není však z pohledu krajů možné přijmout řešení, které by bylo ve svém důsledku dražší než výnosy z něj plynoucí,“ pronesl na tiskové konferenci po pracovním jednání předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama