Shrňme si fakta:
Dálnice D8 měla umožnit propojení Prahy a Drážďan. K dostavění chybí poslední úsek "Lovosice-Řehlovice". Jelikož tento poslední úsek není dostavěn, účastníci silničního provozu jsou nuceni používat dvě objízdné trasy : 1) silnice kolem Labe, která se díky tomu stala "silnicí Smrti" na níž je evidována jedna z největších nehodovostí v ČR. Na to, že jde o úsek 20 km je to opravdu děsivá vizitka. ; 2) druhá varianta je okresní silnice vedoucí přímo skrz malé obce, kde nejhorší situace je v i Velemín. Tou díky pseudoekologům a ekoteroristům typu páně Patrika projíždějí stovky a tisíce kamionů a dalších vozidel denně, takže dochází k poškozování hlavní komunikace v obci, poškozeny vlivem průjezdu těžké dopravní techniky je jasně patrná na domech u silnice, na kterých jsou patrné praskliny, a jelikož je Velemín situován do kopcovitého terénu, určitě si dovedete představit, co s ovzduším v obci dělají plně naložené kamiony , které musí v obci řadit na nejnižší převodové stupně a redukce.
Jak vidno- "Děti Země" rozhodně příroda a ekologie nezajímá. Kdyby ano, dávno by uznaly, že dokončená dálnice, která by zachránila hezkých pár lidských životů, umožnila propálit daleko méně PHM, protože by vozidla nemusela šplhat v kopcích kolem Velemína, a v neposlední řadě by se zabránilo dalšímu ničení majetku a zdraví občanů Velemína a dalších obcí v podobné situaci. Nic z tohoto ale "Děti Země" a jejich šéf pan Ptrik není schopen a ochoten akceptovat. Ze své kanceláře v Brně má tu drzost rozhodovat o tom, že lidé ve Velemíně a v Severočeském kraji budou nadále doplácet na jeho egoistické a bůhvíkým placené chování, kterým brání dokončení jednoho z hlavních severočeských dopravních koridorů.
Na základě chování pana Patrika, Dětí Země a dalších organizací, kterým jsou přednější jejich zájmy před paradoxně jimi oficiálně proklamovanými cíli, bych byl pro okamžitou úpravu stavebního zákona, protože považuji za fatálně nemožný a nefunkční stav, kdy jakákoli organizace, která se prohlásí za "ekologicko-aktivististickou může naprosto beztrestně brzdit tak důležitou stavbu a dokonce způsobí pozastavení finanční dotace od EU na takovou stavbu. Stále znovu a znovu se ukazuje, že "Zelení" a na ně navázané údajně ekologické organizace dávno v mnoha případech opustili cestu ekologie, a místo nich se snaží o získání politického vlivu za každou cenu, o spuštění kontroverzních aktivit jako přimíchávání biosložek do PHM ( o kterém je již známo, že výroba biosložek je méně ekologická než ježdění na PHM bez příměsí ) atd. a podobně .
Zajímavé je, že pan Patrik se ještě nikdy s občany Velemína nesetkal tváří v tvář, aby jim vysvětlil, že je vlastně nedostavěná dálnice a stovky či tisíce aut denně projíždějících jejich obcí jen a pouze k jejich dobru. Dovedu si v pastelových barvách představit, jak by na takovém setkání dopadl a jak by vypadal.