Přešlapování na místě a protichůdné kroky ohrožují dodržení závazných termínů procesu a tím mohou způsobit nejenom absenci právního pokrytí provozovatele systému, ale i samotný výběr mýta jako důležitý příjem státu.
Ministr Dan Ťok se přitom nemůže vymlouvat, že si nebyl vědom rizika zrušení důležitého tendru na poradenské služby, které celý proces jen dále komplikuje a odkládá. Opakovaně jsem ministra v interpelacích a na hospodářském výboru upozorňoval, že zvolená cesta k výběru poradce na mýtný systém formou jednacího řízení bez uveřejnění je nezákonná a nedopadne dobře.
Jde o další velmi závažné manažerské selhání ministra, jehož dlouhodobé důsledky mohou navíc ohrozit i závazky ČR k Evropské unii v budování tzv. evropské mýtné služby. Zdá se, že chaotická personální politika ANO při obsazování ministerských postů pokračuje a brzy se může kývat křeslo pod již druhým ministrem dopravy v této vládě.