„Dokončili jsme tak dlouhodobou investiční aktivitu města cílenou na zkvalitnění veřejné přepravy. Rekonstrukce zvýšila bezpečnost provozu i pro chodce a snížila rovněž dopad negativních vlivů dopravy na okolí,“ uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký.
Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře byly při opravě kompletně vyměněny kolejové pásy, trolejové vedení a upraveny tramvajové zastávky. „Stavba zahrnovala také opravu silnice III/1808 mezi zastávkami Severka a Plzeňka, zrušení podchodu u zastávky Plzeňka a vybudování parkovacích zálivů. Změn k lepšímu se dočkaly rovněž křižovatky Gerské ulice s Manětínskou a Kralovickou, kde bylo mimo jiné upraveno signalizační zařízení,“ řekl Pavel Šindelář. V opravovaném úseku je i nové veřejné osvětlení. Součástí projektu byly také sadovnické úpravy.
Většinu nákladů hradilo město Plzeň
Náklady na stavbu činily 85 milionů korun včetně DPH. Většinu z nich hradilo město Plzeň ze svého rozpočtu, na opravě silnice se podílela částkou zhruba 7,5 milionu korun Správa a údržba silnic Plzeňského kraje. Rekonstrukci zahájila v září 2016 firma COLAS RAIL CZ s. r. o., v listopadu 2016 byl zahájen zkušební provoz nové tramvajové tratě. Kolaudace stavby se uskutečnila v první polovině měsíce července 2017.
Tramvajová trať linky č. 4 ve směru na Košutku patří mezi nejvyužívanější, do první a druhé etapy její opravy investovalo město 312 milionů korun. Druhá etapa zahrnující 1100 metrů dlouhý úsek od ulice Na Chmelnicích po křižovatku se Sokolovskou ulicí byla v roce 2011 největší investiční akcí města a vyšla na 136 milionů korun s DPH. Náklady na předtím provedenou opravu první části trati v délce téměř jeden kilometr si vyžádala 176 milionů korun s DPH.