Každý den by až 8000 motoristů mohlo cestovat veřejnou dopravou – tedy autobusy. V tomto jim však radnice Prahy 8 úspěšně brání.
“O tisíce aut méně by mohlo přijet do Prahy 8. O tisíce aut méně by parkovalo nejen v okolí metra Kobylisy, ale i u Ládví či v oblasti Palmovky, pokud by radnice na osmičce nebojovala proti veřejné dopravě. Populisticky chrání občany této části města před zátěží způsobenou cca stovkou autobusů za den. Přitom zamlčují, že stejní cestující nakonec použijí osobní automobil a tím nás zatíží mnohem intenzivněji. Radní z osmičky navíc zamlčují, že tyto autobusy budou muset projet už dnes mimořádně vytíženou ulicí V Holešovičkách,” říká Petr Vilgus, opoziční zastupitel z Prahy 8 za Stranu zelených.
ROPID, organizace, která v Praze a okolí řídí provoz veřejné dopravy, měla zájem o ukončení některých autobusových linek z oblasti Neratovic, Líbeznice či Mělníka na přestupním bodu Ládví. Smyslem bylo nabídnout Středočechům možnost cestovat veřejnou dopravou a tím snížit množství jedoucích a parkujících automobilů v ulicích osmičky. Koalice ODS a TOP09 v Praze 8 společně s TOP09 na magistrátu však tomuto plánu dala červenou.
“Vedení radnice vytlouká klín klínem. Praha 8 je zaplavená automobily návštěvníků města do té míry, že městská část bojuje za rychlé zřízení drahé a obtížně kontrolovatelné parkovací zóny. Když se tu však objevila možnost, jak množství automobilů reálně snížit jejich náhradou v podobě veřejné dopravy, místní politici se mohli přetrhnout, aby tomuto logickému a pro všechny výhodnému řešení zabránili,” konstatuje Petr Vilgus, který vedle radnice Prahy 8 působí ve Straně zelených jako stínový radní pro dopravní infrastrukturu.
“V případě ODS v Praze 8 tomu rozumím. Od zastánců volné ruky trhu, kteří na plakátech v ulicích bojují proti ‘ekonesmyslům’ typu veřejná doprava a kteří znají interiér autobusu jen z vyprávění, nešlo očekávat nic jiného. Překvapující je však postoj TOP09. Právě tato strana se snaží profilovat jako modernější nepopulistická alternativa zanikající ODS. Nechápu důvod, proč se v případě náhrady automobilů autobusy postavili proti vlastním občanům,” dodal zastupitel z Prahy 8 Petr Vilgus.