Ministerstvo dopravy plánuje ostrý start zavedení mýtného na silnice prvních, druhých a třetích tříd již od příštího roku. Hybridní systém mýtného, který by zde měl být použitý již prošel zkušebními testy a údajně uspěl. Předseda Unie malých a středních podniků David Šeich tento nápad považuje za velmi nešťastný. „Z informací, které zatím mám usuzuji, že návrh bude mít negativní dopady na živnostníky, podnikatele a samozřejmě následně na konečné ceny produktů a služeb. Nemluvě o tom, v jakém stavu jsou tyto silnice a zda je vůbec morální za ně chtít byť i haléřové položky. O návrhu bych uvažoval maximálně na silnicích prvních tříd a to ještě ve velmi rozumném rozsahu.“ Podle Šeicha není projekt efektivní ani pro stát. „Když se na to podíváme do detailu, tak by se navýšením silnic s mýtným měla navýšit i kapacita Celní správy. To se týká jak vozového parku, tak i lidských zdrojů. Spolu s financováním provozu systému nevěřím, že to může být pro státní pokladnu přínosné,“ dodává Šeich.
Šeich věří, že jde zatím o návrh, který bude ještě velmi diskutován a finální verze bude výsledkem kompromisu a zdravého rozumu. Zástupci Unie malých a středních podniků se chtějí s ministrem dopravy Vítem Bártou sejít a prodiskutovat s ním detaily návrhu zejména z pohledu podnikatelů a živnostníků.