Vážená paní Boženo G., děkuji za Váš dotaz
Dobrý den, zajímalo by mě, jak hodnotíte státní maturity? A říkáte na to, že tolik žáků neprospělo a především, že je tolik znát rozdíl například mezi maturitou z matiky u žáka z gymplu a u žáka například ze zdrávky. Jak byste tuto situaci řešila? Neměli by se testy z matiky přehodnotit? A co si myslíte o záměru levice rozdělit státní maturity zvlášť pro učnáky a střední?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
22.05.2013 13:08:57 - Mgr. Jana Drastichová
Podle mého názoru jsme již po legislativní stránce ulevili studentům
maximum. Jedna úroveň, volba mezi matematikou a cizím jazykem, hodnocení
písemných prací zpátky na školách.Nemyslím si, že by číslo neúspěšných žáků bylo nadměrně vysoké. Potvrdilo se to, co si všichni mysleli, že není maturita jako maturita. Je logické, že maturant gymnázia bude mít hlubší znalosti než maturant učebního oboru (bez urážky). Nicméně se domnívám, že testy vyšly vstříc svou náročností především učebním oborům. Rozhodně nejsem pro přehodnocení maturity z matematiky, ale měla by se vrátit víceúrovňová maturita nebo postupně se zvyšující testová náročnost. Rozdělení maturity ztrácí význam ve své základní podstatě. Je to stejné, jako bychom dávali testy při ukončení autoškoly podle toho, zda jde např. o ženu či muže.
Myslím si, že řešením je povinnost maturity z matematiky u konkrétních studijních oborů. Maturita z matematiky u technických oborů je bez diskuze, naopak umělecké obory by měly mít možnost volby.
S pozdravem
Mgr. Jana Drastichová
poslankyně za Věci veřejné