O co jde…
Zkritizovala jsem se svými kolegy, že poté, co od 1. ledna zajišťuje krajskou meziměstskou dopravu Dopravní podnik Karlovy Vary a další malí dopravci, zavládl v některých částech kraje chaos, lidé jsou naštvaní, mluví o fiasku.
Kraj k tomu totiž využívá nové autobusy, ty si pronajímá DP KV a další dopravci a ti s nimi jezdí podle jízdních řádů sestavených krajskými úředníky. Problém je ale v tom, že na některých linkách a spojích je využití těchto autobusů nevhodné, na některých spojích mají nízkou kapacitu, navíc nově sestavené jízdní řády nevyhovují cestujícím, řidiči mají problémy s odbavovacím systémem a dochází k obrovským zpožděním.
Vyzvali jsme proto vedení kraje, aby minimálně v lednu nechalo jízdné na problémových linkách a spojích zdarma, naučilo řidiče obsluhovat odbavovací systém, přenastavilo jízdní řády dle požadavků a potřeb cestujících a dalo celou situaci do pořádku.
Úderka Starostů začala přes mnoho účtů psát, že Vildumetzová a její kolega Hurajčík se před lety chlubili, že ty nové autobusy nakoupili a teď je kritizují. Sdílejí to. Manipulují.
My jsme získali dotaci. Největší v historii kraje. Připravili jsme výběrové řízení a předali projekt nynějšímu vedení kraje. Před třemi roky. Tři roky trvalo, než vysoutěžili autobusy. A proč? Protože projekt předělali. Změnili specifikace autobusů, chtěli nesmyslně dlouhý fullservis. I kvůli tomu museli veřejnou zakázku opakovat a celá věc se protahovala. Do teď nejsou dodány všechny autobusy, které se daly nasadit na problémové spoje.
My s kolegy nekritizujeme ty autobusy. Z těch máme naopak radost. Z čeho ale radost nemáme je to, že vedení kraje tyhle menší autobusy nasadilo nesmyslně na nevyhovující linky, protože od výrobce stále nemá všechny autobusy. Navíc zpackali sestavení jízdních řádů.
Stáli jsme sice před několika lety u zrodu tohoto projektu, měli jsme ale připravený rozdílný plán nákupu autobusů a celý projekt vycházel ze zmapovaných jízdních řádů, vytíženosti jednotlivých linek dle informací ze systémů dopravců a dalších potřeb cestujících.
Pak se vystřídalo vedení kraje a z unikátního projektu, který nemá v Česku obdoby, udělalo současné vedení ostudnou frašku, která cestujícím ztížila a zkomplikovala život.
To jen na vysvětlenou, kdybyste se na sítích potkali s demagogií STANu. Jejich hejtman Kulhánek totiž neudělal pro kraj prakticky nic užitečného. V posledních měsících si ale najal silný komunikační tým za peníze kraje a jestli se tak v něčem zlepšil, pak to je organizované očerňování oponentů za použití vylhaných argumentů.