Především se ale jedná o výborný marketingový tah, plně odrážející hokejovou horečku způsobenou na jihu Čech tažením Motoru za návratem do extraligy, díky kterému se kašna i českobudějovické náměstí objevilo v hledáčku mnoha médií. Dokonce se kvůli tomu u ní zastavují i lidé, kteří ji už řadu let míjeli prakticky bez povšimnutí, a v asociaci se slovem Samson jim vytanulo na mysli maximálně pivo. Navíc je třeba podotknout, že tato výzdoba nijak nezasáhla do podstaty této památky, dres nezůstane na soše navěky a ona bude zase zanedlouho všem na odiv v celé své kráse.
O to víc mě zaráží povyk, který tato událost způsobila u památkářů. A k dobře myšlené věci se staví podobně kriticky, jako například k otáčivému hledišti v Českém Krumlově. Co na tom, že většina lidí si toto malebné město bez své unikátní venkovní divadelní scény umístěné v barokní zahradě neumí vůbec představit. Ano, ochrana památek je věc důležitá a nadmíru prospěšná. Ale je přitom třeba brát v potaz to, že doba pokročila! Jako příklad lze uvést zámek Hluboká, jedno z míst, které navštěvují a obdivují turisté z celého světa. A nikomu už nevadí, že v 19. století nechal kníže Jan Adolf II. barokní Hlubokou přestavět na zámek v romantickém stylu.
Kdo ví, zda by tato památka dosáhla takového věhlasu, pokud by ji nechali stát v jejím starém kabátě. Takže, milí památkáři, prosím, přidejte si do repertoáru svých vyjádření alespoň o špetku více soudnosti. My všichni vám za to budeme určitě velice vděční.