23.07.2011 15:17:17
V mikroregionu Milevsko už měsíc jezdí autobusy na zavolání
Pilotní projekt „Zajištění efektivní dopravní obslužnosti v mikroregionu Milevsko" má za sebou první měsíc provozu.
Projekt spočívá na 6 zásadách. První jsou změny v železniční dopravě na trati Tábor - Ražice. Zde došlo k posílení dopravy v průběhu pracovního dne a oslabení v brzkých ranních a pozdních večerních spojů, které jsou využívány jen minimálně. Dále došlo ke zlepšení návaznosti železniční a autobusové dopravy v železniční stanici Milevsko. „Byl odstraněn souběh jednotlivých linek vedením přímých páteřních linek do Milevska. Na vedlejších linkách, kde není využita kapacita klasických velkých autobusů, byly nasazeny malokapacitní autobusy s větší flexibilitou a nižšími provozními náklady," uvedl první náměstek hejtmana Martin Kuba. Cestující mohou využít přestupů na páteřní linky tzv. „suchou nohou" - vozidlo vyčká na příjezd návazného autobusu a cestující přestoupí až po jeho příjezdu. Největší novinkou je zavedení „spojů na zavolání".
Právě u „spojů na zavolání" jde v rámci veřejné linkové dopravy o celorepublikovou premiéru, která vyvolává nejvíce pozornosti. Celková nabídka činí 79 spojů na 17 autobusových linkách, které lze objednat prostřednictvím telefonické rezervace na centrálním dispečinku nebo u řidiče autobusu. Pro zajištění provozu spojů na zavolání zakoupila společnost ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s., která je v tomto mikroregionu smluvním dopravcem, zcela nová nízkokapacitní vozidla Iveco Daily pro 16 až 19 cestujících.
Významným prvkem celého systému je moderní odbavovací systém, který prostřednictvím sítě GSM umožňuje on-line spojení řidičů s dispečerem a cestujícím platbu za jízdenku jak v hotovosti, tak i prostřednictvím čipové karty (elektronické peněženky) dopravce.
„Zkušební provoz systému potrvá jeden rok, kdy budou vyhodnoceny jeho provozní i ekonomické aspekty," dodal zástupce JIKORDu Ivan Študlar. Za 14 dnů měsíce června bylo z nabídky „spojů na zavolání" uskutečněno 26 % spojů, což odpovídá předpokladům při zahájení provozu. Přes značnou publicitu potrvá několik měsíců, než se nové možnosti dostanou do širšího povědomí veřejnosti.
Na základě připomínek obcí probíhají ještě menší úpravy, „doladění" celého systému. Na základě výsledků relevantního zhodnocení, tj. v podzimních měsících, bude možné převést některé pravidelně využívané „spoje na zavolání" do standardního jízdního řádu veřejné linkové dopravy a naopak spoje, které nebudou dlouhodobě využívány, budou z nabídky odstraněny.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout