Moderní grafika reprezentující město na všech výstupních materiálech jej určitě posune ve vnímání veřejnosti směrem k lepšímu. Otázkou však je, zda cesta, jakou město zvolilo, je tou správnou.
Obeslalo s výzvou firmy, které již pro Liberec nějaké grafické materiály zpracovávaly. V době, kdy se to v celé republice hemží státními i soukromými školami zaměřujícími se na design, se přímo nabízelo řešení oslovit ty v Libereckém kraji, přičemž některé z nich mají opravdu vysoké renomé.
V případě vyhlášení soutěže o hodnotné ceny nejenom že by celá zakázka nemusela ukrojit přehnanou částku z chudého městského rozpočtu, ale také by talentovaní studenti mohli získat výjimečnou příležitost, jak si začít budovat své jméno. Kromě toho mladí lidé nezatížení konvenčním myšlením a nespoutaní obchodními zájmy mnohdy dají ve své tvorbě na odiv svou akční kreativiu. Z jejich rukou pak vychází originální návrhy, které v leckterých případech i předčí výsledky špičkových designérských studií.
Jen doufám, že když už koalice vsadila na léta existující firmy, že se u konečného zhotovitele neprokáže spojitost s některou částí libeercké koalice. Vždyť právě ona ve své předvolební kampani brojila (i proti smyšlenému a neexistujícímu) protěžování společností údajně navázaných na strany, které byly v předchozích obdobích ve vedení města.
A také věřím, že vítězný návrh vzejde z hlasování Liberečanů. Vždyť komunikace s veřejností a vyslyšení jejích názorů byl dalším z taháků neférového politického předvolebního boje zejména Změny.
Lenka Kadlecová
Předsedkyně KVV ČSSD Libereckého kraje