V minulém volebním období se podařilo čekárnu převést z Dopravního podniku města Brna, a.s. do vlastnictví města, respektive Brna-střed a otevřít tak možnost její rekonstrukce. Byly posuzovány tři varianty – přeměna v Tramcafé, pouhá oprava čekárny bez veřejných toalet a varianta s jejich zbudováním. Stávající Rada městské části nakonec vybrala dodavatele pro provedení pouhé obnovy čekárny a to z důvodu, že realizace Tramcafé neměla podporu a souhlas brněnských památkářů. (viz. aktuální tisková zpráva vedení MČ Brno-střed). Při přípravě projektu v minulém volebním období příslušná souhlasná stanoviska klíčových orgánů (památkářů a hygieny) však vydána byla.
„Domníváme se, že pokud stávající vedení městské části nevyjednalo s památkáři nesouhlasné stanovisko k realizaci Tramcafé a platí to původní a pokud jsou nyní stavební práce na obnově čekárny ukončené, měla by městská část posoudit, zda varianta obnovené čekárny doplněné o kavárnu není lepším řešením,“ konstatoval předseda ODS Brno-město Libor Šťástka.
Tramcafé by přispělo k oživení veřejného prostoru
V minulosti se takto také vyjádřili ve veřejné anketě občané a zájem o provozování kavárny projevila řada spolků, respektive občanských sdružení, které zaměstnávají občany se zdravotním postižením. Například Sdružení Práh, občanské sdružení LOGO a další.
Realizace Tramcafé by přispěla k většímu oživení veřejného prostoru, nabídla by více služeb pro občany a Brno by mohlo rozšířit počet významných funkcionalistických památek, které v moderní době našly nové a důstojné využití.