Vedení obou institucí si od této dohody slibuje lepší koordinaci při dostavbě D11 a D35, či stanovení pravidel pro užívání silnic nižších tříd, kterých se tato výstavba dotýká.
„Je samozřejmě dobře, že se nám v posledních letech společně se státem daří dostavět stěžejní dálnice D11 a D35. Na druhou stranu výstavba těchto významných liniových staveb mimo jiné přináší extrémní zátěž pro krajskou silniční síť, která v průběhu výstavby slouží staveništní dopravě, nebo se bude v konkrétních úsecích využívat pro vedení objízdných tras. Tato extrémní zátěž však neodpovídá jejich stavebnímu ani dopravně technickému stavu. Je tedy nutné se státem dohodnout, za jakých podmínek se budou krajské silnice využívat a jak bude docházet k následné kompenzaci jejich opotřebení či poškození během stavební činnosti státu,“ vysvětlil důležitost dohody mezi Královéhradeckým krajem a ŘSD hejtman Martin Červíček.
„V praxi to bude znamenat, že při přípravě a realizaci každé investiční akce jako jsou jednotlivé úseky dálnic nebo obchvatů měst a obcí, jejichž investorem bude ŘSD ČR, dojde k uzavření protokolu upravujícího podmínky užívání silnic ve vlastnictví Královéhradeckého kraje při realizaci konkrétní stavby. Protokol bude obsahovat přesný rozsah úseků krajské silniční sítě, které se budou využívat během realizace jednotlivých staveb jak pro přístupy na staveniště či trasy pro přepravu stavebních hmot a materiálů, tak pro vedení objízdných tras. Součástí dokumentů bude také identifikace rozsahu případných úprav těchto tras před zahájením stavby a oprav stavbou dotčených komunikací po jejím dokončení,“ doplnil radní pro dopravu Václav Řehoř.
Stát prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic České republiky na území Královéhradeckého kraje spravuje téměř 437 kilometrů dálnic a silnic první třídy. Královéhradecký kraj se pak stará o dalších více jak 3 300 kilometrů komunikací II. a III. tříd.