Zúčastnil se také představení nových elektrobusů v ostravském dopravním podniku a jednal se zástupci kraje a měst.
„Směřujeme k tomu, aby se první část obchvatu na dálnici D48, která měří více než čtyři kilometry, otevřela na začátku léta. Druhou část pak ŘSD plánuje otevřít do konce roku v polovičním profilu, tedy obousměrný provoz jedním jízdním pásem,“ řekl na stavbě obchvatu Frýdku-Místku ministr dopravy Martin Kupka.
Obchvat tvoří hned tři dálniční stavby o celkové délce 10,8 kilometru a po dokončení odvede tranzitní dopravu z tohoto více než padesátitisícového města. Na druhé části obchvatu došlo k sesuvu, který zhotovitel nyní sanuje. Zároveň se objevily problémy s platností stavebního povolení na první a druhý úsek obchvatu. Ředitelství silnic a dálnic vše nyní řeší tak, aby případné zdržení ve výstavbě bylo co nejmenší.
Další zastávkou byla stavba silnice I/68 Třanovice-Nebory, která je součástí propojení budoucí dálnice D48 se Slovenskem. V Moravskoslezském kraji se nyní staví 37,5 kilometru dálnic a silnic I. třídy.
Ministr se také setkal se zástupci Dopravního podniku Ostrava a zúčastnil se představení 24 nových elektrobusů. „Převzetí a uvedení do provozu nových elektrobusů v Ostravě odpovídá cílům vlády v podpoře komfortní a moderní veřejné dopravy. Ministerstvo dopravy se podílí na výstavbě sítě dobíjecích stanic a v dalším operačním programu doprava III chceme podpořit dobíjecí stanice ve výši až šest miliard korun,“ uvedl Martin Kupka. Jak dodal, v rámci současného Operačního programu Doprava II byla podpořena výstavba 2 400 dobíjecích bodů za 1,2 miliardy korun.
Šéf resortu dopravy navštívil rovněž stavbu multimodálního dopravního parku u Letiště Leoše Janáčka v Ostravě-Mošnově. Tento terminál po dokončení umožní rozsáhlou překládku zboží mezi silniční, železniční a leteckou dopravou a nabídne rozsáhlé skladovací a distribuční prostory.
Martin Kupka si prohlédl i ostravské letiště včetně jeho zázemí a jednal se zástupci Moravskoslezského kraje a místní samosprávy.