Mgr. Miroslav Kavij

  • KSČM
  • Plzeňský kraj
  • krajský zastupitel
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,98. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

01.03.2023 11:17:56

Při pohledu na Česko se únos mimozemšťany jeví jako záchranná akce

   Při pohledu na Česko  se únos  mimozemšťany  jeví  jako záchranná akce

Na půdě poslanecké sněmovny se v těchto dnech odehrává nové divadelní představení. Kterak okrást české důchodce po příští, červnové valorizaci důchodů.

 

Jde o smutné „zjištění“, že po více než 30 letech slibování blahobytu a srovnání životní úrovně  se Západem, v obnoveném kapitalistickém zřízení  je státní kasa  v současné době  děravější ještě více, než onen pověstný ementál.     Podle premiéra vlády Petra Fialy prý ale „nikdo nemůže říct, že nezvyšujeme penze. Jen upravujeme parametry, aby se skokově neutrhly“

      Současné přespávání v poslanecké sněmovně  a  vzájemné  osočování   se děje několik týdnů poté, kdy si poslanci navýšili své platy.  Základní plat (bez náhrad)„řadového“ poslance se tak zvýšil o  částku 144 tisíc Kč  hrubého ročně. Roční  navýšení  základního platu pro nejdražší ženu za pultem v ČR Markétu Pekarovou Adamovou pak představuje „bonus“ ve  výši 372 tisíc Kč hrubého!

Pro přehlednost přidávám přehled navýšení hrubého měsíčního platu ústavních činitelů k 1.1.2023, kdy státní kasa  letos  vyčlení na  jejich platy  asi o 730 milionů Kč více oproti předcházejícímu roku.

Hrubý měsíční plat ústavních činitelů

2020 až prosinec 2022

náhrady

2023

náhrady

poslanec, senátor

90 800

47 200 až 64 000

102 400

53100 až 72 000

předseda výboru, komise

127 800

47 200 až 64 000

144 100

53 100 až 72 100

předseda komory

243 800

48 800

274 800

55 000

místopředseda komory

173 200

45 400

195 300

51 200

premiér

243 800

31 200

274 800

35 100

vicepremiér

209 400

27 800

236 000

31 300

ministr

173 200

25 300

195 300

28 500

prezident republiky

302 700

281 700

341 200

317 500

soudce**

88 800 až 185 700

5 600

100 100 až 209 300

6 300

státní zástupce **

79 900 až 167 100

0

90 100 až 188 300

0

předseda NS a NSS

252 200

51 500

284 300

58 000

předseda ÚS

292 600

37 400

329 800

42 100

předseda NSA

173 200

25 300

195 200

28 500

prezident NKÚ

210 200

31 200

236 900

35 100

poznámka: ** podle délky praxe a stupně

Náhrady pro poslance a senátory jsou součtem paušálních náhrad za stravu, reprezentaci a za dopravu (podle vzdálenosti bydliště). Zdroj: výpočet redakce: hrubý měsíční plat

Připomeňme si v době, kdy podle asociální vlády se mají  senioři  uskromnit a přispět tak k sociálnímu smíru, slova traktoristy, ministra práce a sociálních věcí Mariana Jurečky pronesená v roce 2022 v souvislosti s navýšením platů ústavních činitelů.„Nebudu navrhovat prodloužení zmrazení, protože se týká nejen politiků, ale také soudců a státních zástupců. Už v tento okamžik je zmrazení, které proběhlo v únoru letošního roku, předmětem žaloby u Ústavního soudu.“

Po prezidentských volbách, kdy asociální vláda má v ruce již všechna esa,  premiér Petr Fiala všestranně  podporující vládnoucí fašistický  režim Ukrajiny nemusí již skrývat, že pro své vlastní občany prostě peníze  nemá !

 Zatímco pro další mimořádnou valorizaci důchodů, pro kterou vláda v rozpočtu nevyčlenila ani korunu se hledá  částka  necelých 20 miliard Kč ,  tak podle sdělení ministerstva financí  představovaly  v roce 2022 výdaje státního rozpočtu  související s válečným konfliktem na Ukrajině (jedná se zejména o pomoc válečným uprchlíkům) částku 22,4 mld. Kč. Podíl finanční pomoci na celkových výdajích státu činil 1,1 %. Materiální pomoc byla vyčíslena na 2,8 mld. Kč. Je však třeba upozornit, že součástí těchto údajů není pomoc podléhající režimu utajení (týká se zejména oblasti materiální pomoci).

Pro přehlednost přikládám níže „rozčlenění“ za jednotlivé rezorty, resp. správce kapitol státního rozpočtu:

Tabulka 1 – finanční dopady

 číslo kapitoly

                      kapitola

 dopady v mil.

       302

 Poslanecká sněmovna Parlamentu

     19

304

Úřad vlády České republiky

     26

306

Ministerstvo zahraničních věcí

     622

307

Ministerstvo obrany

    325

312

Ministerstvo  financí

     38

313

Ministerstvo práce a sociálních věcí

     11  225

314

Ministerstvo vnitra

     1 612

315

Ministerstvo životního prostředí

     2

317

Ministerstvo pro místní rozvoj

     7

327

Ministerstvo dopravy

    126

329

Ministerstvo zemědělství

    4

333

Ministerstvo školství,mládeže a těl.

    872

334

Ministerstvo kultury

    8

335

Ministerstvo zdravotnictví

   16

336

Ministerstvo spravedlnosti

    37

361

Akademie věd České republiky

   30

377

Technologická agentura ČR

    5

381

Nejvyšší kontrolní úřad

   2

398

Všeobecná pokladní správa

   7 463

Tabulka 2 -  materiální dopady

číslo kapitoly

kapitola

  dopad v mil.

307

Ministerstvo obrany

   2 431

312

Ministerstvo financí

    2

314

Ministerstvo vnitra

   73,3

315

Ministerstvo životního prostředí

   0,1

374

Správa státních hmotných rezerv

  263,6

376

Generální inspekce bezpeč. sborů

   0,3

 V případě pomoci Ukrajině je třeba připomenou výši finanční pomoci, ke které se Fialova vláda přihlásila v rámci Evropské unie.  Dle vyjádření Ministerstva financí Evropská unie poskytuje Ukrajině pomoc prostřednictvím tzv. makrofinanční pomoci formou půjček s dlouhou dobou splatnosti. Poskytnutí pomoci (vyplácení jednotlivých částí makrofinanční pomoci) je vždy podmíněno plněním dohodnutých reforem a splněním politických podmínek, mezi něž patří respektování demokratických mechanismů, parlamentní systém založený na existenci několika politických stran, existence právního státu, a také dodržování lidských práv. V roce 2022 Evropská unie poskytla Ukrajině makrofinanční pomoc v celkové výši 7,2 mld. EUR. Za částku 1,2 mld. EUR by v případě nesplácení poskytl záruku do výše 9 % rozpočet Evropské unie. Za zbývajících 6 mld. EUR by záruku do výše 9 % nejdříve poskytl rozpočet Evropské unie a následně do výše 61 % nesplacené částky členské státy, a to poměrně podle klíče daného podílem jednotlivých států na hrubém národním důchodu Evropské unie v roce 2022. To v případě České republiky činí 1,57 %. V roce 2023 bude Ukrajině postupně poskytnuta  makrofinanční  pomoc ve formě dlouhodobé půjčky v celkové výši 18 mld. EUR. Půjčka má odloženou dobu splatnosti a Ukrajina začne tuto půjčku splácet za 10 let. Schválený způsob ručení za půjčku je založen na záruce rozpočtu EU prostřednictvím jeho rezervy (tzv. headroom), což je rozdíl mezi maximální možnou výší odvodů členských států do rozpočtu Evropské unie podle rozhodnutí o vlastních zdrojích a schválenými stropy plateb z rozpočtu Evropské unie. Nejedná se tedy o bilaterální záruky jednotlivých členských států.

    Suma sumárum, vyhlídky pro Českou republiku a její občany z pohledu ekonomického příznivé nejsou a se současnou vládou ani nebudou. Podle signálů, které nám premiér Fiala  vysílá stále častěji  je potřebné se uskromňovat i nadále. Takto získané  finanční prostředky   směřovat do zbrojení ve prospěch NATO (USA), které  svého  agresora v podobě Ruské federace dlouhodobě nejen zná, ale bude i před ním chránit  své koloniální satelity !  Zvykejme si, že pro důchodce,  matky samoživitelky  a sociálně slabé skupiny občanů tato vláda peníze mít nebude.  Namísto toho začneme konečně plnit svůj dlouhodobý závazek vůči  zločineckému skupení NATO a vyčleňovat pro vojenské účely ročně minimálně 2% HDP.  Což je částka , která mimo jiné několikanásobně přesahuje chybějící finance na valorizaci důchodů.

  Na dokreslení současné situace přidávám  text  „zdobící“  banner  umístěný před nádražní budovou ČD v Přešticích: „Při pohledu na dnešní  Česko , mi přijde únos  mimozemšťany  jako záchranná akce. Já občan“

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama