vzdělání učitelů
Podpoříte návrh ministra školství na to,aby mohly učit jen vysokoškolsky vzdělaní učitelé? Je podle vás titul to správní kritérium pro výkon funkce? Vyzdvihl bych především studium v Plzni,ale je tu i druhá věc. Praxe, kterou má řada učitelů, kteří ale nemají vysokoškolské vzdělání. A navíc, platy ve školství jsou tristní a já nevím, proč by měly obzvláště učitelé s praxí doplácet na to, že si budou dodělávat titul. Děkuji za Váš názor
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Sama jsem dvacet učila, proto vím, že většina kolegů chodí do školy kvůli žákům, ne kvůli platu. Naše školství velmi trápí neustálé provizorium. Se stále se měnícími ministry přicházejí „nové koncepce“, a to je špatné. K Vaší poslední myšlence si dovolím říci toto: umění předávat znalosti a dovednosti se dá naučit jen zčásti. Jako umělcem, tak i učitelem buďto jste, nebo nejste. Učitel bez talentu, bez úcty k žákům a bez lásky ke svému oboru udělá na mladé generaci velké škody.
Praxe je velká hodnota, ani ta však není zárukou. O požadavku doplnit si vzdělání víme ve školách řadu let. Jak jsem říkala na začátku, neustálé odklady ukolébaly mnoho kolegů i ředitelů, že „to nebude tak žhavé“. Je třeba najít řešení hlavně pro předdůchodové pedagogy.
Dobře promyšlená zkouška jejich způsobilosti by, jsem o tom přesvědčena, mohla být správnou cestou. Nelze však slevit v jednom: učitel, který si o sobě myslí, že se už nemá čemu učit, by školu měl opustit. Ztratil totiž stavovskou čest. Všechno dobré Vám přeje Nina Nováková