Mgr. Petr Gazdík

  • STAN
  • Zlínský kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 4,1. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

24.03.2022 19:03:00

Příliv uprchlíků je další komplikací pro naše školy, ale zároveň výzvou

Příliv uprchlíků je další komplikací pro naše školy, ale zároveň výzvou

Projev na 16. schůzi Poslanecké sněmovny 24. března 2022 – dpověď na interpelaci poslance Fleka k aktuální situaci v školství

 Vážená paní předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, vážený pane poslanče,

chci vás ujistit, že na problémy, které máme po covidu, jsme ve školách nezapomněli. To, že teď tady máme válku, to, že příliv uprchlíků je další komplikací pro naše školy, ale zároveň výzvou pro Českou republiku do budoucna, to je pravda. Na druhou stranu následky, které některé nezvládnuté části covidové epidemie způsobily ve školách to, že české děti chodily nejméně do škol v období covidové epidemie z celé Evropské unie, je prostě fakt, a proto bych rád zdůraznil, co Ministerstvo školství v minulých měsících či letech učinilo pro to, aby tuto situaci napravilo.

Od srpna roku 2020 se konaly letní vzdělávací kempy pro žáky základních a středních škol, kteří zmeškali učivo kvůli koronaviru, vzdělávací dny organizovala Asociace školních sportovních klubů s finanční podporou Ministerstva školství, a naučně-vzdělávacím programem prošly tisíce dětí. Děti měly program zdarma, vše bylo hrazeno z dotace ministerstva.

V roce 2001 to bylo 5 169 letních kempů ve všech krajích v České republice v červenci a srpnu, toho se zúčastnilo 89 tisíc dětí plnících povinnou školní docházku. Program se soustředil na pohyb dětí, na doučování, (v?) hodnocení účastníků, jejich rodičů převažovaly kladné ohlasy. Na přelomu září a října 2021 byla předložena zpráva o (dopadech?) pandemie covid-19 na vzdělávání. Průběžná aktualizace výsledků (studie?) k šíření omikronu byla vypracována následně.

Byl vypracován také národní plán doučování, v období roku 2021 do (?) byly školy podpořeny částkou 250 milionů korun ze státního rozpočtu, šlo o prostředky na vlastní doučování, na metodickou podporu škol, byly zapojeny i pedagogické fakulty. Kromě podpory samotného doučování sekundárně směřovaly k aktivitám, rozvoji všech dimenzí osobnosti žáka a cílem je kompenzace psychických a sociálních deprivací způsobených distanční výukou.

V současné době řešíme v rámci Národního plánu obnovy snížení nerovností ve vzdělání jako jednu ze zásadních priorit, která přímo navazuje na problémy způsobené nemocí covid-19 v dlouhodobém horizontu, finanční prostředky ve výši 1 miliardy korun na doučování žáků v období od ledna tohoto roku do června roku 2023 žákům škol bude poskytována podpora prostřednictvím doučování přímo ve školách a ve školských zařízeních, finanční prostředky ve výši 2 miliard korun na podporu škol vzdělávajících děti a žáky sociálně znevýhodněné, to jest mající vyšší index socioekonomického znevýhodnění.

Také se zaměřuji na prevenci digitální propasti, která s následky nemoci covid-19 přímo souvisí, finanční prostředky jsou zde ve výši 4,3 miliardy korun, cílem investice je zajistit, aby bylo digitální vybavení dostupné všem žákům, a tak předejít digitálnímu vyloučení. Investice obsahuje aktivitu (aktivity?), které byly základním školám a nižším stupňům gymnázií poskytnuty prostředky 1,27 miliardy korun na ICT, vybavení pro výuku na dálku, na (tuto?) intervenci navazuje cíl, aby 80 % škol vytvořilo fond mobilních digitálních řízení.

Dále máme investice do rozvoje vybraných klíčových akademických pracovišť a dále v rámci excelentního výzkumu a (vývoje?) v prioritních oblastech (veřejného?) zájmu ve zdravotnictví, předpokládané náklady 5 miliard korun, zde budou podpořeny prioritní oblasti lékařských věd a souvisejících společenských disciplín.

Děkuji.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama