Premiérovy výroky o formě letošních maturit z uplynulých dní vzbudily emoce a podle poslance Petra Gazdíka byly nejen zcela nesmyslné, ale také urážející dosavadní práci učitelů a snahu maturantů při distanční výuce. „Považuji za klíčové, že premiér přestal blouznit o své odbornosti v oblasti pedagogiky a vymýšlet hlouposti. Se vzděláváním budoucích generací není možné experimentovat. Plán představený ministrem Plagou konečně přináší jistotu pro studenty maturitních ročníků i jejich učitele, což musím i jako opoziční poslanec ocenit,“ říká místopředseda STAN Gazdík.
Chaos kolem změn maturitní zkoušky ukázal, že je její formát přežitý a maturita se musí od základu změnit a projít modernizací. „Návrh ministerstva na změnu maturit pro letošní rok jde stejným směrem, který prosazujeme dlouhodobě, a proto bychom měli začít řešit trvalou proměnu maturitních zkoušek. Výsledky studentů by totiž neměly být hodnoceny podle jedné závěrečné zkoušky, obzvlášť když stát nedokáže nastavit její potřebnou úroveň,“ upozorňuje místopředseda STAN.
V rámci modernizace vzdělávání pro 21. století navrhujeme, že o výsledcích studentů má rozhodovat samotná střední škola. „O úspěchu v životě člověka by se také nemělo rozhodovat, podle toho, jak se vyspí v maturitním týdnu. Proto chceme zavést tzv. středoškolské minimum, které si studenti budou moci splnit už v průběhu studia a bude stěžejním hodnocením jejich předpokladů pro absolvování střední školy. Již před časem jsem vyzval ministra školství k diskuzi nad změnou maturit a nyní je nejvyšší čas učinit v tomto konkrétní krok vpřed,“ dodává Gazdík.