Normativní financování ze státního rozpočtu bude přeneseno na centrální úroveň. Další novinkou, je změna definice normativu. „Již nebude stanoven na jednoho žáka nebo studenta, jako je tomu dnes, ale v případě nepedagogické práce na školu, odloučené pracoviště, nebo třídu. V případě vzdělávacích oborů pak budou finance ze státního rozpočtu poskytnuty s vazbou na rámcové vzdělávací programy, na konkrétní počet učitelů a pedagogických pracovníků s tím, že se bude respektovat jejich reálné zařazení do platových tříd a normativně stanovenou úroveň jejich dalších odměn,“ objasnil Petr Kořenek.
Dojde k odstranění nerovného postavení srovnatelných škol, bude zajištěna jejich efektivnější a transparentnější financování ze státního rozpočtu. „Jako ředitel základní školy vítám, že novela zajistí ředitelům větší předvídatelnost, aby mohli dlouhodobě plánovat, s jakou úrovní finančního zabezpečení mohou počítat,“ dodal Petr Kořenek.
V rámci projednávání novely školského zákona byl schválen pozměňovací návrh Petra Kořenka, kterým se definují práva a povinnosti pedagogických pracovníků a striktnější úprava v oblasti výchovných opatření. „Zatímco totiž máme upraveny práva a povinnosti žáků, studentů a zákonných zástupců, u pedagogů dosud stanoveny nebyly. Definice práv učitelů směřuje k ochraně podmínek pro jejich práci, povinnosti akcentují výkon pedagogické práce v souladu se zásadami a cíli vzdělávání, které v první řadě chrání zájem dítěte, žáka a studenta,“ vysvětlil Petr Kořenek. Tento pozměňovací návrh podporovalo také ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.