Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
Škrétova 44/6
120 00 Praha 2
Rada Českého rozhlasu
Vinohradská 12
120 99 Praha 2
Věc: stížnost na Český rozhlas
Vážení členové Rady pro rozhlasové a televizní vysílání!
Vážení členové Rady Českého rozhlasu!
Obracím se na Vás se stížností na Český rozhas z důvodu, který poměrně přesně popisuji v analýze psané pro Deník TO. Analýzu připojuji jako přílohu.
Předem děkuji za vyrozumění, jak se k věci postavíte.
V úctě
Mgr. Petr Štěpánek,
v letech 1994 až 2006 člen a místopředseda RRTV
V Bělečku 23. 10. 2024
Příloha:
Český rozhlas brutálně porušuje zákon
Fakt č. 1: Fialova vládní koalice (ODS, KDU-ČSL, TOP09 a STAN) a Piráti a aktuálně usilují o schválení novely mediálních zákonů, kterými chtějí navýšit televizní a rozhlasové poplatky.
Fakt č. 2: Opozice, ANO a SPD, s tím naopak nesouhlasí.
Fakt č. 3: Koalice i opozice v parlamentu, v médiích i na sociálních sítích prezentují argumenty na podporu svého postoje.
Fakt č. 4: Stejně jako politická scéna je v názoru na zvyšování tzv. koncesionářských poplatků rozdělena i veřejnost.
Dílčí závěr č. 1: Zvyšování poplatků je ryze politická otázka. Oba postoje jsou legitimní.
Fakt č. 5: Český rozhlas v ten samý čas na vlnách svých stanic i na sociálních sítích spustil reklamní kampaň na podporu zvýšení poplatků.
Dílčí závěr č. 2: Český rozhlas se svým postupem jednoznačně staví na stranu vládní koalice.
Fakt č. 6: Český rozhlas ve své politické reklamní kampani tvrdí, že je nezávislý na politicích.
Dílčí závěr č. 3. Je to jednoznačně lživé tvrzení, neboť Český rozhlas evidentně stojí na straně vládní koalice.
Fakt č. 7: V politické reklamě Českého rozhlasu na podporu zvýšení poplatků vystupují redaktoři Českého rozhlasu.
Dílčí závěr č. 4: Redaktoři Českého rozhlasu tím porušují zákon i etický kodex. Redaktoři veřejnoprávních médií nesmějí vystupovat v žádné reklamě, natož v reklamě politické.
Fakt č. 8: Český rozhlas ve své politické reklamní kampani tvrdí, že není ovlivňován ničím jiným než zájmem veřejnosti.
Dílčí závěr č. 5: Je to další lživé tvrzení, neboť veřejnost je v otázce zvyšování televizních a rozhlasových poplatků rozdělena.
Fakt č. 9: Redaktoři, kteří v rozporu se zákonem vystupují v politické reklamní kampani Českého rozhlasu, tvrdí, že Český rozhlas poskytuje objektivní a nezávislé zpravodajství.
Dílčí závěr č. 6: Opět lež. Sama existence této reklamy tvrzení redaktorů Českého rozhlasu vyvrací. Realitou naopak je, že Český rozhlas stejně jako Česká televize dlouhodobě preferuje pouze jeden pohled na svět i politiku.
Fakt č. 10: Politickou reklamu v elektronických médiích zapovídá zákon.
Konečný závěr: Český rozhlas flagrantním, ba přímo brutálním způsobem porušuje zákon.
Petr Štěpánek
(Autor byl v letech 1994 – 2006 členem a místopředsedou Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, v současnosti je 1. místopředsedou Trikolory.)